Konkarihyökkääjä Jussi Aalto palaa vielä kerran Pallo-Iiroihin

10.11.2020

Jussi Aalto

Edustusjoukkue saa ensi kaudeksi aimo annoksen kokemusta, kun 37-vuotias hyökkääjä Jussi Aalto tekee paluun Pallo-Iiroihin. Nuori maalivahti Sakari Korri ja keskikenttäpelaaja Leevi Ahonen solmivat myös yksivuotiset sopimukset.

Jussi ”Geru” Aalto on raumalaiselle jalkapalloväelle tuttu mies, sillä hänet nähtiin kasvattajaseuransa edustusjoukkueessa ensimmäistä kertaa jo vuonna 2003. Seuraavan kauden jälkeen maaliahne hyökkääjä siirtyi HJK:n riveihin ja ehti pitkällä urallaan kiertää usemmankin seuran pelaten Veikkausliigassa ja Ykkösessä yhteensä yli 300 ottelua.

Jätettyään ammattilaiskentät Aalto teki ensimmäisen paluunsa Pallo-Iiroihin 2017. Kaksi viime kautta hän edusti Kakkosessa porilaista FC Jazzia. Päivätyöt kiinteistönvälitysalalla pitävät miehen edelleen Raumalla, mutta mikä sai pelaajan vielä palaamaan tuttuun seuraan?

-Haluan omalla kokemuksellani auttaa kasvattajaseuraa ja tukea joukkueetta. Pallo-Iirot on ollut minulla aina tärkeä asia ja on hienoa saada päättää peliura Raumalla, Aalto sanoo.

Näin ollen yksi merkittävä tarina raumalaisessa ja suomalaisessa jalkapallossa on siis päättymässä, kun Jussi Aalto lupaa ensi kauden jälkeen ripustaa nappikset naulaan. Valmentaja Kimmo Hörkkö aikoo vielä sitä ennen ottaa ilon irti konkarin paluusta.

-Potku- ja syöttötekniikka, sekä viimeistelytaito ovat edelleen erinomaista tasoa. Erikoistilanteiden antajana Geru on varmasti sarjan parhaimmistoa, Hörkkö kehuu.

-Mielenkiintoinen talvi on seuraavaksi tulossa. Tässä on puolin ja toisin uuden opettelua luvassa, jotta saamme hänestä maksimaalisen hyödyn irti, valmentaja sanoo.

15-vuotias maalivahti Sakari Korri sai jo viime kesänä kahden ottelun verran tuntumaa miesten peleistä, kun edustuksen loukkaantumiset ja pelikiellot avasivat mahdollisuuden.

-Lupaava maalivahti, jolla on potentiaalia kantaa tulevaisuudessa ykkösmaalivahdin titteliä edustusjoukkueessa, ja miksei rahkeita olisi ylemmäskin, Hörkkö näkee.

Leevi Ahonen on 21-vuotias keskikenttäpelaaja, joka nousi edustusjoukkueen rinkiin ensimmäisen kerran jo loppukaudella 2016. Tätä seurasi kaksi hieman rikkonaisempaa kautta ja nyt hän ollut 1-1,5 vuotta pelaamatta.

-Urheilullinen kaveri on pitänyt kunnostaan huolta, vaikkei olekaan ollut joukkuetoiminnassa mukana. Odotan mielenkiinnolla Leevin otteita harjoituskauden osalta. Potentiaalia on ottaa keskikentältä isokin rooli tulevalla kaudella, päävalmentaja Kimmo Hörkkö toteaa.

Sopimustilanne 10.11.2020

Aleksi Arvela 2021