Mikko Jalkanen liittyy vahvistamaan Pallo-Iiroja

11.9.2020

Mikko Jalkanen

22-vuotias Jalkanen on saanut jalkapallokasvatuksensa TiPS:ssa ja HJK:ssa, jonne hän siirtyi 14-vuotiaana. Laiturina viihtyvä Jalkanen on pelannut noin 20 ottelua U16- ja U18-maajoukkueissa. Sopimus Pallo-Iirojen kanssa kattaa loppukauden.

Raumalle Mikko Jalkasen toi opiskelut, jotka nuori mies aloitti tuoreeltaan. Samalla oli selvää, että Jalkanen halusi jatkaa jalkapallon pelaamistaan. Nopeajalkainen pelimies viihtyy pääasiassa laiturina, mutta on myös pelannut laitapuolustajana, kymppipaikalla ja kärjessäkin.

- Aloitin jalkapallon pelaamisen TiPS:ssa Vantaalla, josta sitten minut vedettiin mukaan HJK:hon 14-15-vuotiaana. Juniorimaajoukkueissa olin U16- ja U18-joukkueissa mukana ja näitä pelejä kertyi noin 20 kappaletta.

Aikuisten tasolla Jalkanen aloitti HJK:n reservijoukkueessa Klubi 04:ssa.

- Klubissa pelasin muutaman kauden, josta siirryin Gnistaniin ja FC Legirukseen. Sieltä taas menin Kiffeniin, jossa olen pelannut viimeiset kolme kautta.

- Raumalle minut toi tosiaan opiskelut, mutta futis on myös tärkeä osa täällä oloa. Molempia yhtä tosissaan, Jalkanen kertoo.

Sopimus on nyt kuluvan kauden loppuun, jonka jälkeen pelaaja ja seura palaavat neuvottelupöytään.

Ensiesiintyminen heti paikallisottelussa

Mikko Jalkanen on harjoitellut muutaman kerran joukkueen kanssa ennen Satakunnan derbyä. Millä miettein tuore raumalainen astuu Äijänsuon stadionille tilanteessa, jossa molemmille joukkueille kelpaa vain 3 pistettä?

- Veikkaan, että täällä yleisöä käy enemmän mihin olen tottunut. Pallo-Iirot merkitsee täällä paljon ja ihmisiä kiinnostaa jalkapallo. Varmasti jännittävä kokemus mullekin, mutta innolla odotan huomista.

Jalkanen ei ole pelaajana raumalaiselle futisyleisölle tuttu, joten minkälaisen pelaajan Pallo-Iirot miehestä saa?

- Olen h*lvetin terävä, pienikokoinen ja nopea. Mulla on hyvä veto ja hyvät syötöt. Jos keskityksissä joku maalilla on niin varmasti tulee maaleja, Mikko päättää.

Pallo-Iirot - FC Jazz lauantaina 12.9. klo 15. Tervetuloa!