Pallo-Iirojen 08 poikien YJ-joukkue selvitti tiensä P12 Ykkösen ylempään loppusarjaan

31.8.2020

Pallo-Iirojen 08 poikien YJ-joukkue selvitti tiensä suoraan P12 Ykkösen ylempään loppusarjaan ja sitä kautta ensi keväänä pelattavaan Liigaan eli entiseen Etelä-Länsi Liigaan. Kyseessä on korkein mahdollinen taso tässä ikäluokassa.

YJ-joukkueessa on ollut mukana oman joukkueen lisäksi Lauttakylän Lujan pelaajia. Saavutus on seuralle merkittävä, sillä tämän sarjajärjestelmän aikana tähän ovat pystyneet viimeksi 02-pojat kuusi vuotta sitten. Useampi Pallo-Iirojen joukkue on kuitenkin selvittänyt tiensä jatkoon lisäkarsintojen kautta.

Poikien 08-joukkue on tiivis ja yhtenäinen ja on toiminut yhdessä jo pitkään. Tämän vuoksi tämä voitto onkin koko joukkueen voitto ja se kuuluu ihan jokaiselle joukkueessa. Joukkueella on ollut useita valmentajia, joilla kaikilla on oma merkityksensä pelaajien kehittymisessä. Menestyminen ei kuitenkaan ole ollut ihan jokapäiväistä herkkua, jonka vuoksi onkin äärettömän tärkeää, että joukkue saa vihdoin palkinnon pitkäjänteisestä työstä.

Pienelle kaupungille ja sen seuralle on tärkeää, että sen joukkueet pärjäävät. Näin saadaan tärkeää huomiota ja tunnettuvuutta niin seuralle kuin kaupungillekin.

Vastuuvalmentaja Eetu Kaipio kommentoi ylpeänä, että pääsy ylempään loppusarjaan mahdollistaa sen, että pääsemme jatkossakin pelaamaan Suomen kovimpia joukkueita vastaan. Jotta pelaajat voivat kehittyä yhä paremmiksi, tarvitaan tulevaisuudessakin kovia pelejä. Sitä tuleva ylempi loppusarja tuo mukanaan ja keväällä alkavan Liigan avulla pelit kovenevat entisestään.