Naiset tarjosivat kauden parasta peliään sarjakärkeä vastaan

30.8.2020

Kuva: Sami Kivistö

Sunnuntaina pelattiin Äijänsuolla Naisten ykkösen ottelu Pallo-Iirot - HPS. Ottelun päätyttyä tulostaululla olivat lukemat 1-2 (1-1).

HPS tuli Raumalle ylivoimaisena sarjakärkenä, mutta Iirot tarjosi todella kovan vastuksen. Ensimmäinen jakso alkoi helsinkiläisten lievällä hallinnalla, mutta kotijoukkue pääsi sitten peliin mukaan. 15. minuuutilla Iiroilla oli kulmapotku, joka kiersi maalin eteen ja lopuksi myös maaliin. Tekijäksi merkitttiin kulman antaja Jessica Kannosto. Sitten heti maalin jälkeen sattui paha nukahdus ja seuraavasta hyökkäyksestä HPS rokotti tasoituksen. Maali merkittiin samalle minuutille kuin ensimmäinen, ja tekijä oli Piipa Kämppi. Jakson loppua kohden ottelun hallinta siirtyi kotijoukkueelle, mutta tasanumeroissa lähdettiin tauolle.

Toiselle jaksolle tuli vielä aggresiivisempi kotijoukkue ja se näkyi kentällä lukuisina pallonriistoina ja erittäin kurinalaisella prässipelillä. Mutta 55. minuutilla iski jälleen Kämppi, joka yksittäisestä kotijoukkueen virheestä pääsi laukomaan lukemiksi 1-2. Tämän jälkeen Iirot pääasiassa vyörytti hyökkäyksiään kohti HPS-maalia. Maalintekopaikkoja oli paljon, mutta aina jäi pienestä kiinni. vieraat eivät juuri päässeet hätyyttelemään Loviisa Helmisen vartiomaa iiromaalia, kuin muutamista nopeista vastaiskuista, jotka Ilvesvahti hoiti mallikkaasti. Useista paikoista huolimatta ottelu päättyi vieraille 1-2.

" Olen tosi ylpeä tästä joukkueesta. Kaikki pelasivat sen mukaan mitä oli sovittu ja näin helsinkiläiset eivät päässeet hyökkäysalueella pelaamaan haluamaansa pallonhallintapeliä. Tahtotila oli todella korkealla, ja työmoraali sen myötä. Enemmän olisi ansaittu, mutta tulosurheilu on välillä julmaa, koska maalit ratkaisevat", kommentoi päävalmentaja Iiro Koivula, ja jatkoi "Tunteet pelin jälkeen ovat silti kaksijakoiset sillä todistimme sen, että pystymme tässä sarjassa haastamaan kenet tahansa, myös sarjakärjen. Se on tulevia pelejä ajatellen tosi hyvä asia".

Iirot jatkaa sarjassa viidentenä ja kohta seuraavaksi NJS:n. Tämä ottelu pelataan Äijänsuon stadionilla lauantaina 5.9 klo 15:00.