B-tytöt laittoivat sarjakärjen koville

17.8.2020

Äijänsuon stadionilla pelattiin sunnuntaina B-tyttöjen SM-sarjaa ja vieraana oli sarjakärki, suomen mestaruutta jahtaava, HJK. Helsinkiläiset veivät lopulta pisteet mukanaan 0-2 (0-1) tuloksella.

B-tyttöjen YJ-joukkue taisteli hyvin ja omat paikkansa heillä oli myös maalintekoon, mutta tällä kertaa ei onnikaan ollut myötä. Tyttöjen maajoukkuepelaajia vilisevä HJK hallitsi pallolista peliä ja Iirot enimmäkseen pyrki iskemään nopeilla tilanteenvaihdoilla vastaan. Ensimmäinen maali tuli kun peliä oli käyty 35 minuuttia. Maalinedushässäkästä Sofia Velez vei klubin 0-1 johtoon. Jakson lopussa kotijoukkueella oli hyvä painostusjakso, mutta maalin asti palloa ei saatu.

Toisella jaksolla pelin hallinta vaihteli puolelta toiselle, vieraitten ollessa kuitenkin niskan päällä. 2-0 maalin viimeisteli 72. minuutilla Aino Friman. Iiroillakin oli lopussa vielä paikkansa, mutta tämä jäi pelin lopputulokseksi. Iirojen maalissa pelasi ensimmäisen SM-sarjapelinsä Saga Helkelä. Hän joutui kovimpaan mahdolliseen paikkaan, mutta selvitti urakkansa hyvin. Maalit eivät hänen piikkiinsä menneet ja Saga esitti myös muutamia hienoja torjuntoja.

Iiroilla oli neljän kovan pelin putki peräkkäin ja saaliina oli kaksi voittoa ja kaksi tappiota. Se oikeuttaa tällä hetkellä sarjassa viidentaan sijaan 12 pisteellä.

"Annettiin sarjakärjelle kova vastus. Vaikka hävittiin, niin näytettiin  samalla että pystymme haastamaan aivan Suomen kärjenkin. Helpolla he eivät tänään pisteitä saaneet. Yhdenkään pelaajan ei tarvitse esitystään hävetä. Töitä tehtiin nöyrästi ja kaikki pelasivat joukkueelle. Kentältä poistuttiin pystypäin", kommentoi Iirojen päävalmentaja Iiro Koivula.

Seuraavaksi B-tytöt matkaavat Espooseen ensi sunnuntaina 23.8 EPS:n vieraaksi.