Naiset pääsivät jälleen maalien makuun

15.8.2020

Naisten joukkue pelasi lauantaina Vaasassa FC Sport-j:n vieraana naisten ykkösessä. Lopputulos oli Iirottarille 0-6 (0-4) ja pisteet matkasivat Raumalle.

Muutamassa viime ottelussa maalinteko-ongelmista kärsinyt joukkue karisti apinan selästään varsin perusteellisesti. Maali-iloittelu alkoi jo 12. minuutilla, kun Sofia Määttä vei vieraat 0-1 johtoon. Pelin hallinta oli ensimmäisellä jaksolla täysin Iirojen ja vaarallisia tilanteita syntyi useita.  Laura Ketola viimeisteli kahdesti 34. ja 41. minuuttien kohdalla. Ja vielä 44. minuutilla Sofia Määttä teki toisen maalinsa. Puoliajalle siis mentiin 0-4 vierasjohdossa.

Toinen jakso oli hieman tasaisempi ja vaasalaisillakin oli muutama paikka kaventaa. Maalit teki kuitenkin taas vierasjoukkue 70. minuutilla Ketola varmisti hattutemppunsa ja 85. minuutin kohdalla Ilves-vahvistus Noora Hämäläinen teki vielä tilanteeksi 0-6, joka myös jäi aikakirjoihin lopputuloksena. Maalissa Loviisa Helminen pelasi varmasti toisen nollapelinsä putkeen.

"Tehtiin hieman pelipaikkamuutoksia hyökkäyspäässä jo senkin takia, että paineet kasaantuvat aina samojen pelaajien harteille. Näin saimme rentoutta peliin ja kärjessä pelanneet Ketola ja Hämäläinen onnistuivat hyvin neljällä maalillaan.Varmasti tämä helpottaa nyt kaikkien paineita viimeistelyn suhteen", kertoi Iirojen päävalmentaja Iiro Koivula. "Pelissä sinällään ei ollut juuri muuta eroa esimerkiksi PKKU- peliin nähden, kuin kuusi maalia.  Pallollinen peli ja hallinta olivat samaa luokkaa molemmissa. Myös joukkueen työmoraali oli ihailtavaa. Nyt on varmasti helpompi jatkaa taas eteenpäin kohti seuraavaa peliä, kun saatiin lukot auki", jatkoi Koivula.

Iirot nousi voitollaan 12 pisteeseen ja neljänneksi. Sarja on kärjen, eli HPS:n ja VIFK:n takana tasainen. Kuusi joukkuetta on kuuden pisteen sisällä .

Seuraavaksi naisten joukkue pelaa jälleen kotona lauantaina 22.8 kello 13:00 ja vieraaksi saapuu HauPa Oulusta. Tervetuloa!