Päävalmentaja Scott Green palaa Englantiin perhesyiden vuoksi välittömästi - Kimmo Hörkkö valmentaa miesten edustusjoukkuetta loppukauden

4.8.2020

Scott Green
Kuva: Kari Saha
Scott Green Kuva: Kari Saha

Scott Green joutuu perhesyiden vuoksi palaamaan välittömästi kotimaahansa Englantiin. Edustusjoukkueesta vastuun ottaa tästä päivästä alkaen joukkuetta kausilla 2016-2017 valmentanut seuran valmennuspäällikkö Kimmo Hörkkö. Ensi kauden joukkueesta rakentamisvastuun ottaa Pasi Lehtonen.

Scott Green saapui Raumalle joulukuussa 2018. Ensimmäisellä kaudellaan sarjanousija Pallo-Iirot sijoittui kuudenneksi Kakkosessa. Kulunut kausi on ollut tähän asti vaikea, mutta Pallo-Iirot on saanut sairastuvalta ja kansainvälisen siirtoikkunan auettua takaisin pelaajia. Seuralla on usko, että sarjapaikka säilyy.

Green jättää työnsä raskain mielin, mutta perheasiat menevät nyt työn edelle.

- Haluan kiittää kaikkia Pallo-Iirot yhteisössä ja raumalaisia mahdollisuudesta. Olen nauttinut jokaisesta hetkestä, niin vaikeasta kuin hyvästä. Harmi, että työ jää nyt kesken, mutta perheasiat menevät nyt edelle. Ne asiat eivät nyt odota, joten joudun purkamaan sopimukseni raskain mielin, Green kertoo.

Seuran valmennuspäällikkö Kimmo Hörkkö ottaa välittömästi vastuun edustusjoukkueesta.

Pasi Lehtonen ottaa vastuun edustusjoukkueen rakentamisesta

Pallo-Iirojen kilpailupäällikkö Juho Suoramaa ilmoitti seuralle lokakuussa 2019, että kuluva kausi jää hänen viimeisekseen eikä näin osallistu kauden 2021 rakentamiseen.

Pallo-Iirot etsii uutta kilpailupäällikköä, mutta ensi kauden osalta rakentamisvastuun ottaa seuran junioripäällikkö Pasi Lehtonen, joka myös valmensi seuran edustusjoukkuetta 2010-2013 ja 2015.

Seuran kakkosjoukkueesta päävastuun ottaa Joel Grasso.