Viimeinen vartti koitui B-tyttöjen kohtaloksi

6.7.2020

B-tyttöjen yhteisjoukkue aloitti SM-sarjan 1-5 (1-1) tappiolla Helsingin PK-35:ttä vastaan sunnuntaina Äijänsuon Stadionilla.

Iirot meni ottelussa 1-0 johtoon 5. minuutilla Mira Pärssisen toimesta. Alku olikin kohtuullisen tasaista pelaamista, mutta sitten vieraat ottivat pelin hallintaansa pitkäksi toviksi. tämä johtikin tasoitukseen 36:lla minuutilla. Maalin jälkeen kotijoukkue pääsi taas peliin mukaan ja loppu oli melko tasaista vääntöä. Toiselle jaksolle lähdettiin taas vieraitten komennossa, mutta Iirot kesti aina 74. minuutille asti jolloin PK-35 iski 1-2 maalin.  Sen jälkeen vieraat tekivät vielä kolme maalia lyhyessä ajassa ja veivät siis pisteet Helsinkiin 1-5 tuloksella. Iiirojen syömähammas Sofia Määttä oli lauantaina pelannut koko pelin Turussa naisten ykköstä ja siitä johtuen hänet vaihdettiin puoliajalla pois kentältä.

"Suurin ero tuli henkilökohtaisessa taitotasossa, siinä vieraat olivat selkeästi edellä. Pystyimme kuitenkin nimenomaan joukkueena taistelemaan 75 minuuttia tasatilanteessa sellaista ryhmää vastaan, joka on varmasti mitalitaistelussa tässä sarjassa", kertoi Iirojen vastuuvalmentaja Iiro Koivula. "Loppua kohden oli saatava tuoreita jalkoja kentälle ja kaikki vaihdot tehtiin. Mutta kuten useimmiten käy, kun vaihtoja tehdään paljon, niin oma joukkuepelaaminen menee sekaisin, täysin vaihdoista riippumatta. Tässä tulee ilmi se ero mikä on pelaajamassassa pikkukaupunkien ja Helsingin välillä. Mutta olen ylpeä tästä ryhmästä, joka kuitenkin nimenomaan joukkueena laittoi PK-35:n todella koville", jatkoi Koivula.

Seuraavksi Iirot matkustaa ensi sunnuntaina KPV:n vieraaksi Kokkolaan ja kotikentällä seuraavan kerran pelataan lauantaina 18.7. kello 15.00, kun vastaan asettuu VIFK.