Fofana Haya ja Samu Saari sopimuspelaajiksi

5.6.2020

Vuonna 2000 syntynyt hyökkäävä keskikenttäpelaaja ja hyökkääjä Fofana Haya ja Pallo-Iirojen juniorimyllyn läpikäynyt 24-vuotias laitapuolustaja Samu Saari ovat tuoreimmat sopimuspelaajat.

Fofana Haya on Malissa syntynyt jalkapalloilija, jolla on oleskeluoikeus Italiassa. Suomessa Fofana on työnteon perusteella ja viime kaudella nuorukainen liittyi aivan loppukaudesta syyskuussa 2019 Turussa pelaavan Atleetikko Klubin riveihin.

Pallo-Iiroissa Ykköstäkin pelannut ex-iiro Rami Raivio huomasi Fofanan Turussa ja otti yhteyttä seuraan. Raivio näki, että nuori hyökkääjä pelasi aivan väärässä sarjassa.

Fofana on harjoitellut alkukeväästä alkaen jo Pallo-Iirojen kanssa ja ansaitsi sopimuksen. Päävalmentaja Scott Green näki nuoressa miehessä paljon taitoa ja hiomalla hänestä saadaan vielä iloa Kakkosessa.

- Fofanassa on todella paljon potentiaalia. Hän on vasta 19-vuotias ja omaa paljon hyviä ominaisuuksia. Hän on nopea, erittäin ketterä ja teknisesti melko hyvä. Hän tarvitsee vielä apua päätöksenteon ja pelin ymmärtämisen kanssa. Kuitenkin erittäin potentiaalinen pelaaja ja puskee varmasti itseään edustukseen tulevalla kaudella, Green kuvailee.

24-vuotias laitapuolustaja Samu Saari taas on käynyt läpi Pallo-Iirojen juniorimyllyn. Saari on pelannut Kolmosta ja Nelosta FC Raumassa ja Pallo-Iirojen kakkosjoukkueessa. Useana vuotena Saari on ollut miesten edustusjoukkueen harjoitusringissä.

Juoksuvoimainen ja väsymätön Saari teki päävalmentajaan vaikutuksen.

- Samulla on paljon energiaa, teknisesti hän on hyvä ja hyvä lisä joukkueeseemme. Hän haluaa varmasti taistella pelipaikasta.

Pallo-Iiroilla on nyt koossa 19 pelaajasopimusta. Seura hakee vielä täsmävahvistusta joukkueeseen.