Pallo-Iirot uudelle ryöstöretkelle Saloon

8.7.2015

SalPa - Pallo-Iirot 9.7.2015

Pallo-Iirot kohtaa toistamiseen tällä kaudella SalPa:n vieraskentällä. Otteluohjelman erikoisuutena on, että kotikentällä Pallo-Iirot kohtaa Salon Palloilijat vasta syyskuun 6. päivä. SalPa on tällä hetkellä yksi sarjan kuumimmista joukkueista

Toukokuun 17. päivä Pallo-Iirot matkusti Saloon kolmen ottelun tappioputkessa ja niskassaan rykäletappio paikallisottelusta. Tälläkin kertaa Pallo-Iirot matkustaa Saloon tappio niskassaan Satakunnan derbystä, mutta tällä kertaa lukemat olivat huomattavasti tasaisemmat.

Viimeksi Salossa Pallo-Iirot laittoi silloin ehkä kauden toistaiseksi parhaimman esityksensä tiskiin ja lähti Raumalle 3 pistettä rikkaampana 5-1 vierasvoitolla. Tuon ottelun jälkeen kotijoukkue SalPa:n meno on muuttanut täysin suuntaansa.

Rökäletappiota seurasi peräti seitsemän ottelun tappioton putki, joka piti sisällään kaksi tasapeliä ja viisi voittoa. SalPa voitti muun muassa sarjakärki MuSa:n kotikentällään. Häviöön salolaisjoukkue taipui vasta viime kierroksella toista kärkijoukkuetta GrIFK:ta vastaan 1-3 lukemin.

Pallo-Iiroilla taas matka on ollut viime kohtaamisen jälkeen kivisempi sillä saldona on neljä tappiota, kaksi tasapeliä ja vain yksi voitto Maskusta kotikentällä. Viime kohtaamisessa Pallo-Iirojen puolustuslinjaan palasi Vasile Marchis, joka oli poissa Pallo-Iirojen puolustuksesta viime kierroksella paikallistaistossa MuSa:a vastaan. Palaako Marchis taas kokoonpanoon ja toistaako Pallo-Iirot ryöstöretken Saloon?

SalPa:n paras maalintekijä on Muzaci Albijon, joka on tehnyt 5 maalia. Seuraavaksi eniten palloa verkkoon on toimittanut Jaakko Oksanen, yhteensä 3 kertaa. Pallo-Iirojen maalitykin viittaa kantaa edelleen kapteeni Juho Patola 9:lla maalillaan. Viimeksi SalPa:a vastaan osunut Stanley Ukwuoma on tehnyt niinikään 3 maalia ja Pallo-Iiroilta kolme miestä on osunut verkon perukoille kahdesti: supervaihtomies Kristian Gustafsson, puolustaja Eetu Setänen ja kaksi kertaa vapaapotkusta osunut keskikentällä viihtyvä Jonas Nyholm.

Pallo-Iirojen maalinsuulle palasi viime kierroksella pitkään loukkaantuneena ollut Mikko Laaksonen, joka pelasi vahvan ottelun MuSa:a vastaan. Lisäksi A-junioreista torjuntavastuuta saanut Panu Erama on ollut Pallo-Iirojen maalinsuulla vakuuttava. Erama oli sivussa pienen loukkaantumisen vuoksi viime viikolla, joten nähtäväksi jää kuka Pallo-Iirojen maalinsuulla aloittaa.

Juho Torkkeli tekemässä paluuta kokoonpanoon

Viime kerralla SalPa:a vastaan nähtiin yksi kauden komeimmista maaleista kun Pallo-Iirojen Juho Torkkeli tempaisi parista kymmenestä metristä lujan vedon ylänurkkaan. Paikallisottelun Torkkeli seurasi katsomosta käsin sillä miestä on vaivannut sitkeä puujalka.

- Puujalka tosiaan vaivasi yllättävän pitkään. Isku tuli juuri sopivaan kohtaan reittä ja kävelemään pystyi kunnolla vasta kymmenentenä päivänä. Treenaamaan olen nyt jo pystynyt. Nyt täytyy vaan saada se juoksukunto takaisin, joka oli ennen tätä vammaa, Torkkeli pohtii.

Pallo-Iirot kohtasi viikko sitten MuSa:n paikallisottelussa. Peli päättyi tällä kertaa MuSa:n 2-1 voittoon, mutta Pallo-Iirot oli pirteä varsinkin ensimmäisellä puolikkaalla.

- Derby näytti hyvältä alusta alkaen. Olimme aggressiivisia ja saatiin kunnon paine. Toki sen ylläpitäminen helteessä oli vaikeaa. Tunteet nousi itselläkin pintaan katsomossa ja aika paljon joutui itseään hillitsemään. Pettymys oli suuri pelin jälkeen, mutta nyt se on jo unohdettu, Juho niputtaa.

Juho Torkkeli oli muutaman vuoden pelaamatta Pallo-Iiroissa. Sinä aikana Torkkeli pelasi muun muassa futsalia ja FC Raumassa jalkapalloa. Miltä paluu Kakkoseen on tuntunut?

- Kakkosen vauhti on pysynyt aika samana mitä viimeksi kun olin mukana. Ainoa muutos tässä kaudessa on ollut, että Kakkosen Läntisen lohkon tasaisuus on yllättänyt. Jokainen joukkue pystyy voittamaan otteluita eikä selkeää heittopussia ole. Se antaa jokaiseen otteluun parhaan mahdollisen latauksen kun varaa ei ole yhtään antaa vastustajalle löysää.

Pallo-Iiroilla tulossa kokoonpanoon pieniä muutoksia SalPa-otteluun

Pallo-Iirojen terveystilanne on kohtuullisen hyvä. Pitkäaikais poissaolijoita ei ole tai ovat kovaa vauhtia kuntoutumassa. Varmasti Pallo-Iiroilla on sivussa MuSa:a vastaan lisäajalla kentältä poisajetut Severi Kankkunen ja Aake Rapala.

- Joitain muutoksia tulee SalPa-otteluun, koska Kankkunen ja Rapala ovat pelikiellossa. Muutamalla kaverilla on lisäksi pientä vaivaa ja heidän pelaamisensa ratkeaa pelipäivän aamuna, päävalmentaja Pasi Lehtonen kertoo.

Viimeksi Pallo-Iirot tosiaan kaivoi loistavan 5-1 vierasvoiton Salosta. Onko sillä mitään merkitystä tulevaan otteluun?

- Pelasimme toukokuussa vahvan vieraspelin Salossa. Varmasti sen vuoksi on hiukan helpompi lähteä tähän vieraspeliin. Kuitenkin kaikki ottelut ovat yksilöllisiä, Lehtonen linjaa.

- Viime kerralla Salossa pelisimme kyllä ehjän pelin. Voitimme kaksinkamppailut ja hallitsimme palloa. Se ilme täytyy pitää myös torstaina. SalPa on ollut vaikea vastus ja käsittääkseni vahvistunut viime kohtaamisesta sen verran ettei pisteet todellakaan helpolla tule tälläkään kertaa, Torkkeli miettii.

Viimeksi Pallo-Iirot teki useampia hienoja maaleja. Pitäisikö Torkkelin laukoa usemmin?

- Tämän kauden ainut tähän mennessä taisi tosiaan siellä tulla. Laukoa kyllä pitäisi ehdottomasti enemmän. Ei aina tarvitse upota edes suoraan kun joku käy laittamassa riparin sisään. Ja sehän riittää, Torkkeli päättää.

- - -

Ottelun kulkua voit seurata Pallo-Iirojen viralliselta liveseuranta-tililtä -> https://twitter.com/PalloIirotLive

Tervetuloa mukaan!