Vieraspiste tuliaisina Kaarinasta

Ilmatilan herruudesta taistelua
Peltosen vastaantulo epäonnistuu
Kuusion vapari ylärimaan..
..ja näytti että olisi käynyt sisällä
Taistelua keskikentällä
Horjanheimo einen verran myöhässä. Puhuttelulla selvittiin
Marchis seuraa kuinka 27 vuotta nuorempi Siivonen nousee korkeimmalle
Torkkeli oli pirteä ja haastoi
Patola helppo maali, mutta paitsio
Tästä Valtanen pitää vielä pallon sisällä
Erama debytoi nollapelillä
Ukwuoma teki maalin Patolan esityöstä. Tuomari näki kuitenkin rikkeen tapahtuneen
ÅIFK:n edustaja vakoilemassa
Rinne pelasi hyvän ottelun vasempana puolustajana

Miesten edustusjoukkue jäi maalittomaan tasapeliin KaaPoa vastaan. Panu Erama pelasi nollapelin heti debyytissään.

Pallo-Iirot lähti otteluun hieman muokatulla kokoonpanolla. Panu Erama sai tulikasteensa tolppien välissä ja myös Aake Rapala, Juho Torkkeli sekä Mikko Valtanen nousivat avauskentälliseen.

Itse ottelu oli kahden taistelevan joukkueen koitos. Liian paljon maaleja päästänyt raumalaismiehistö oli ottelun alusta alkaen liikkeellä sellaisella mentaliteetilla, että alapäävuoto loppuu nyt. Joukkue puolusti tiiviisti ja iski vastustajan iholle saaden riistoja ja aiemmista otteluista poiketen myös irtopallot jäivät paremmalla prosentilla vieraille.

Iirot sai luotua ensimmäisellä jaksolla painetta tasaiseen tahtiin KaaPon maalille, mutta palloa ei maaliin asti saatu toimitettua edes useamman erikoistilanteen toimesta. Näin ollen taukomehua lähdettiin nauttimaan maalittomassa tasatilanteessa.

Kaksi maalia hylättiin kyseenalaisesti, Kuusion vapaapotku kävi jo maaliviivalla

KaaPo reagoi vieraiden vahvaan peliin suorittamalla puoliajalla kaksi vaihtoa, Iirojen jatkaessa samalla miehityksellä. Kotijoukkue saikin heti puoliajan alkuun maalipaikan, mutta Eraman vartioima maali säilyi koskemattomana.

Iirot alkoi jälleen saada peliään käyntiin ja ottelun avausosumaa päästiin yrittämään niin kulmapotkuista, kuin hyvältä etäisyydeltä vapaapotkuista. Reilun tunnin pelin jälkeen Juho Patola puski kulman jälkitilanteesta pallon maaliin, mutta tuomariston mukaan pelivälineen maalille jatkanut Stanley Ukwuoma oli paitsiossa.

Hetkeä myöhemmin kentälle tullut Niklas Kuusio laukoi rangaistusalueen takaa vapaapotkusta pallon ylähirren kautta maaliviivalle. Irtopallon kaarinalaiset selvittivät ja maalia saatiin edelleen odottaa.

Toiseen hylättyyn osumaan johtanut tilanne aiheutti vielä ottelun jälkeen melkoista parranpärinää. Patola pelasi puolustajalta karanneen Ukwuoman läpi ja Stanley nosti varmasti pallon yli KaaPo-veskarin. Jostain kumman syystä ottelun erotuomari tuomitsi kotijoukkueelle vapaapotkun ja maali näin ollen hylättiin.

KaaPon paras paikka tuli kymmenisen minuuttia ennen loppua hyvin pelannen Eraman tiputtaessa keskityspallon. Tähdet olivat kuitenkin nuorukaisen puolella ja Rami Ojanperä laukoi ohi tyhjästä maalista.

Erama tyytyväinen debyyttiinsä

A-juniori-ikäisen Eraman avausottelu miesten tasolla ei juuri paremmin olisi voinut sujua. Paria tilannetta lukuunottamatta "Panuel Neuer" pelasi varman ottelun.

- Ennen peliä jännitti aika paljonkin, mutta pelin alkaessa jännitys katosi ja oli aika rento fiilis pelata.

Erama jakoi tunnustusta myös koko joukkueelle:

- Mukava oli pelata, kun äijät paiski hommia edessä ja puolusti hyvin. Ei siinä KaaPo juurikaan päässyt hyville vetopaikoille. Muutenkin joukkueen ilme oli hyvä ja energinen. Vähän jäi roinaa hampaankoloon noiden hylättyjen maalien takia, mutta tämmöstä se futis välillä on.