Iirojen vaikea alkukausi sai jatkoa Porissa

14.5.2015

MuSa - Pallo-Iirot 14.5.2015
Pallo-Iirot oli tänään askeleen tai kaksi perässä
..ja MuSa niskan päällä
Tästä Pallo-Iirot kasvatti Verneri Salminen laittaa pelin 2-0:aan
Nico Rinne pommitti ristikkoon..
..ja Patola kävi laittamassa pallon sisään
Seuraavassa tilanteessa Stanley Ukwuoma kaadetaan rangaistusalueella, mutta tuomari ei näe rikettä. Ohuen ohut oljenkorsi katkeaa
MuSa oli parempi. Konsta Siivoselta ennakkoluuloton esitys
Gustafsson toi pääpelivoimaa
Kevätjuhlaliikkeet eivät auttaneet tänään
Rapala tykittää
Yleisöä MuSan kentällä hienosti yli 500
Raumalaisilla päät painoksissa myös katsomon puolella
Nyholm
Aalto keskitti, antoi kulmia ja vapareita tuttuun tapaan
Patola nousee korkeimmalle
Vaihdosta sisääntullut Kuusio toi energiaa Iirojen peliin

Miesten edustusjoukkue ei saanut katkaistua kahden pelin tappioputkea. Musan Salama kaatoi kauden ensimmäisessä derbyssä Iirot luvuin 5-1 (2-0).

Pallo-Iirot lähti otteluun isoin muutoksiin viime otteluun verrattuna. Keskikenttä lyötiin käytännössä kokonaan uusiksi ja kärkeen nousi avaukseen KaaPoa vastaan osunut Kristian Gustafsson. Myös puolustuslinja oli muutettu kolmen topparin muottiin.

Ensimmäinen vartti sujui käytännössä suunnitelman mukaan, kunnes 17. minuutilla Plumb Jusufi siirsi hyvän kuljetuksen päätteeksi MuSan johtoon. Maalin jälkeen kotijoukkue sai lisäpuhtia ja lukuisten erikoistilanteiden päätteeksi Verneri Salminen siirsi MuSan 2-0 -johtoon.

Vieraiden parhaat paikat tulivat kahdesta vapaapotkusta paristakympistä sekä Patolan puskusta, jonka Juhani Koponen torjui alakulmasta.

Kuusio ja Ukwuoma puoliajalla sisään

Iirot haki peliin lisää hyökkäysvoimaa tuomalla Stanley Ukwuoman ja Niklas Kuusion sisään puoliajalla. MuSa sai kuitenkin lennokkaan startin toiselle jaksolle Sami Rantalan osuessa neljän minuutin jälkeen.

Ottelun käytännössä ratkettua raumalaismiehistö sai jonkin verran painetta myös hyökkäyspäässä. Rantala iski kuitenkin kulmapotkuflipperin jälkeen taululle jo luvuiksi 4-0. Pallo-Iirot sai kavennusosuman 83. minuutilla, kun Patola puski maaliviivalta Nico Rinteen ristikkovedon maaliin. Lisäajalla Rantala kruunasi pelinsä tekemällä kolmannen osumansa.

"Hyvät joukkueet tulevat voittajina ulos vaikeista tilanteista"

Varakapteeni Eetu Setänen kommentoi ottelua seuraavasti:

- Vaikea on sanoin kuvailla tilaa, joka joukkueessa nyt on. Voin vakuuttaa, että tilanteesta on keskusteltu, harjoiteltu ja monenlaista kokeiltu. Yritystä ja taistelua riitti tänäänkin ensimmäiseen maaliin saakka, mutta tällä hetkellä henkinen lujuus ei riitä palautua takaiskuista. Eihän kukaan tahallaan epäonnistu.

Vaikeista ajoista huolimatta Setäsellä riittää uskoa kurssin kääntymiseen:

- Helpointa olisi luovuttaa ja siihen pystyy jokainen. Hyvät joukkueet tulevat voittajina ulos vaikeista tilanteista. Uskon, että mekin tulemme, nyt on kasvun aika. Hyvää tässä tilanteessa on se, että joukkuehenki kestää tämän tilanteen. Yhdessä me tavalla tai toisella tulemme tästä pimeästä tunnelista ulos.

- Voin vain luvata, että kaikkemme me teemme vaikkei se viime aikoina siltä olekaan näyttänyt.

Pelit jatkuvat sunnuntaina Salossa SalPan vieraana.

Urheilusuomen laadukkaita pelitilannekuvia löydät täältä.