Pallo-Iirot kohtaa Ilves-Kissat sarjakauden kenraalissa

15.4.2015

Pallo-Iirot - Ilves-Kissat

Pallo-Iirojen viimeinen harjoitusottelu ennen reilun viikon päästä alkavaa sarjakautta pelataan torstaina 16.4 klo 19 alkaen Äijänsuon stadionilla

Pallo-Iirojen miesten edustusjoukkueen harjoituskauden viimeinen ottelu pelataan torstaina Ilves-Kissoja vastaan. Viime kauden vastustaja Ilves-Kissat pelaa myös Kakkosessa ensi kaudella, mutta lohkoremontin vuoksi Ilves-Kissat muutti länsilohkosta etelälohkoon. Tulevalla kaudella joukkueet eivät siis kohtaa.

Viime kaudella Ilves-Kissat ja Pallo-Iirot kohtasivat kolme kertaa. Ottelut olivat erittäin tasaisia: kaksi kertaa päädyttiin tasapeleihin (3-3 ja 1-1) sekä kauden viimeisen ottelun Ilves-Kissat voitti lukemin 2-1. Sarjassa Ilves-Kissat sijoittui lopulta kuudenneksi ja Pallo-Iirot kahdeksanneksi.

Pallo-Iirojen paras maalintekijä Ilves-Kissoja vastaan oli kapteeni Juho Patola, joka teki kolmessa ottelussa kolme maalia.

Pallo-Iiroilla tuloksellisesti kaksijakoinen harjoituskausi

Tuloksellisesti Pallo-Iirojen harjoituskausi on mennyt huonosti. Pallo-Iirot on voittanut kolme kertaa ja hävinnyt kahdeksan kertaa. Kertaalleen on pelattu tasan. Kuitenkin tuloksien takana on myös hyvää.

- Alkuvuoden kovissa peleissä, johon saatiin paras nippu kokoon, niin pelit oli todella hyviä. Kuitenkin loukkaantumiset ovat vaikuttaneet kokoonpanoon niin paljon, että ei olla saatu pariin kuukauteen läheskään kaikkia pelaamaan samaan aikaan. Se on näkynyt väkisinkin ailahteluna suorittamisessa, kapteeni Patola niputtaa harjoituskautta.

Huomiseen peliin Pallo-Iirot on saamassa apuja sairastuvalta ja muutenkin joukkueen tilanne näyttää poissaolijoiden osalta positiivisemmalta sarjakauden avausta ajatellen.

- Huomiseen lähdetään sillä asenteella, että seuraava peli on kauden avaus. Se tarkoittaa sitä, että jokaisella jätkällä on viimeinen näyttöpaikka mikäli avaukseen mielii kun sarja alkaa. Pelataan sellainen peli, että kauden avaukseen voi lähteä hyvin mielin.

25-vuotias Juho Patola ei ole vielä jalkapalloilijana vanha, mutta kuuluu joukkueen kokeneempaan kaartiin. Vieläkö sarjakauden avaus jännittää kuten ennen?

- Jännittämisen määrä on vakio. Nykyään sitä vaan jännittää eri asioita. Nuorempana jännitti enemmän omaa tekemistä kun nykyään jännittää enemmän joukkueen suoriutumista. Tosin, kyllä mä vieläkin jännitän miten verkko alkaa heilumaan tositilanteessa, Pallo-Iirojen yksi kaikkien aikojen parhaimmista maalintekijöistä päättää.

Pasi Lehtosella odottavainen ja luottavainen fiilis

Pallo-Iirojen harjoituskausi sujui odotetusti helmikuun loppuun asti, mutta loukkaantumis- ja sairastelusuma muutti myös valmennusjohdon suunnitelmia.

- Maaliskuun harjoittelua haittasi useiden pelaajien sairastelu, mutta nyt näyttää taas paremmalta. Pelaajia on tervehtymässä ja palaamassa harjoitusryhmään, päävalmentaja Lehtonen valottaa kuulumisia.

- Ainoa asia mikä mietityttää on materiaalin kapeus. Toisaalta omat juniorimme ovat osoittaneet talven harjoitusotteluissa että pystyvät pelaamaan yksittäisiä otteluita hyvällä tasolla. Se auttaa.

Huomisessakaan ottelussa tulos ei ole vielä tärkeintä. Lehtonen ei koe, että Pallo-Iirot olisi "pakkovoiton" edessä.

- Tärkein asia huomisessa matsissa on, että saamme vielä yhden ottelun alle ennen sarjan alkua.

- - - - -

Pallo-Iirojen kokoonpanosta huomenna on poissa loukkaantumisten ja sairastelujen vuoksi varmuudella Aake Rapala, Vasile Marchis, Eetu Setänen, Jonas Nyholm, Miika Pertola ja Aleksi Toivonen.

Pallo-Iirojen mukana harjoitellut Jouni Tukiainen pelaa FC Rauman riveissä. Stanley Ukwuoma on huomenna mukana Pallo-Iirojen joukkueessa.

Ottelusta tulossa liveseurantaa täältä.

Peli alkaa klo 19 Äijänsuon stadionilla, vapaa pääsy! Tervetuloa!