Pallo-Iirot kohtaa MuSan kauden toiseksi viimeisessä harjoitusottelussa

10.4.2015

Pallo-Iirot - MuSa 11.4.2015

Joukkue palasi harjoituksiin kolmen viikon tauolta ja edessä oli kuntotesti. Kokoonpano hakee viimeistä muotoaan, Stanley Ukwuoma mukana harjoituksissa. Ottelu alkaa klo 13 Äijänsuon stadionilla. Vapaa pääsy, tervetuloa!

Pallo-Iirojen harjoituksellisesti raskas talvikausi lähenee loppuaan. Edessä on vielä kaksi harjoitusottelua, jotka kumpikin pelataan Äijänsuon stadionilla. Lauantaina klo 13 alkaen Iirot kohtaa ensi kauden paikallisvastustajansa MuSan Porista ja torstaina 16.4 kotistadionille saapuu Ilves-Kissat Tampereelta.

Pallo-Iiroilla alkoi 22.3.2015 pelatun KaaPo-ottelun jälkeen kolmen viikon pituinen tauko. Harjoituskautta summattiin koko joukkueen voimin virkistäytymisillassa ja harjoituksiin palattiin 7.4 tiistaina heti pääsiäisen jälkeen. Pelaajille paluu arkeen oli kova sillä edessä olivat heti kuntotestit.

"Joukkue on fyysisesti iskussa"

Pallo-Iirojen kokeneeseen kaartiin kuuluva, legendaarinen Iiro Aalto pohti kulunutta harjoituskautta omaan tyylinsä.

- Harjoituskausi oli ihan hyvä. Ei me tuloksellisesti oltu kovin hyviä, mutta kovia joukkueita vastaan pelattiin hyvin. Viimeinen KaaPo-ottelu (2-2) oli kyllä meiltä heikko. Varmasti painoi raskas harjoituskausi jaloissa ja vähän jo odoteltiin, että päästäisiin pidennetylle pääsiäistauolle.

- Ilmapiiri on hyvä. Verrattuna esimerkiksi viime kauteen kun meillä oli paljon uusia pelaajia ja valmentaja ulkopuolelta. Nyt on kaikki enemmän tai vähemmän tuttuja toisilleen ja tuttu valmentaja. Se tosin pitää sanoa, että Pantse (päävalmentaja Pasi Lehtonen) on kyllä muuttunut. Tiukempaan suuntaan. Se on hyvä asia, että uskaltaa mullekin jotain sanoa, Iippa virnistää.

Pallo-Iirojen harjoituskausi jatkui siis tiistaina piip-testillä. Harjoituskauden alussa testattiin ensimmäisen kerran.

- Joukkue oli testeissä iskussa. Siellä parannettiin huomattavastikin tuloksia verrattuna harjoituskauden ensimmäiseen testiin. No, mä ja Patola ei parannettu niin paljoa, Aalto hymyilee.

Iiro Aalto odottaa jo kauden alkamista

- Kyllä tässä tosissaan jo odottaa kauden alkua. Mulla on samanlainen kipinä edelleen pelaamiseen kuin vaikka ammattilaisvuosina. En muuten pelaisikaan. Nopeus on nyt vähän hiipunut niistä vuosista, mutta sitä korvataan sitten muilla avuilla.

Aalto ennakoi kovaa peliä lauantaina MuSaa vastaan.

- Se on hyvä jengi. Tiputtivat Suomen Cupissa muun muassa Ykkösessä pelaavan EIF:in. Kova matsi tulossa. Meiltä puuttuu kokoonpanosta vielä muutamia avainpelaajia, mutta eiköhän me hyvä tulos saada. Kuten tulevalla kaudellakin, niin jokaista ottelua lähdetään realistisesti voittamaan. Ainakin jalat ja päät pitäisi olla nyt kevyinä, Aalto summaa.

Lehtonen hakee viimeisiä palasia kokoonpanoon

Pallo-Iirojen päävalmentaja Pasi Lehtosen mukaan sarjan läheneminen näkyy jo lauantain MuSa-ottelussa.

- Sarja lähenee ja haemme viimeisiä palasia kokoonpanoon. Kokonaispelaajamäärää on tiputettu ja otteluissa tullaan menemään sarjaotteluiden tapaan. Tavoitteena on voitto ehjällä suorituksella.

Pallo-Iirojen kokoonpano on elänyt vahvasti koko harjoituskauden ajan. Iiroilla on ollut sairasteluita ja loukkaantumisia. Lauantain ottelun kokoonpano on vielä auki.

- Lähdemme otteluun pelaamaan vähän normaalista poikkeavalla ryhmityksellä, Lehtonen kertoo.

- - - - -

Varmoina poissa ovat lauantaina ottelusta ovat Jonas Nyholm, Vasile Marchis, Aake Rapala, Mikko Valtanen ja Mikko Laaksonen. Edustuksen mukana harjoitelleet ja pelanneet A-juniorit Toivonen, Siivonen, Kankkunen ja Lehtonen ovat leirillä Virossa eivätkä näin käytettävissä.

Stanley Ukwuoma harjoittelee Pallo-Iirojen mukana perjantaina ja on todennäköisimmin mukana lauantain pelissä. Neuvotteluita Stanleyn kanssa jatketaan myöhemmin.

Pallo-Iirot kohtasi MuSan 28.2.2015 Porissa ja silloin MuSa oli 2-0 luvuin parempi. Pallo-Iirojen avauskokoonpano julkaistaan lauantaiaamulla. Ottelusta myös liveseuranta Pallo-Iirojen liveseurantatilillä Twitterissä.

Tervetuloa! Vapaa pääsy!