Pallo-Iiroille viisi sopimuspelaajaa

10.4.2015

Pallo-Iiroille viisi sopimuspelaajaa

Tryout-jakson jälkeen sopimuksen allekirjoittivat Aleksi Lalli, Miika Pertola, Konsta Siivonen, Panu Erama ja Iiro Koski

Talven harjoituskauden aikana Pallo-Iirojen mukana harjoitteli useampi pelaaja tryout-sopimuksella. Tryout-jakso päättyi maaliskuun lopulla, jonka jälkeen päävalmentaja Pasi Lehtonen arvioi valmentaja Sami Vahannon kanssa kokonaistilannetta ja aloitti neuvottelut pelaajien kanssa.

Pallo-Iirot pääsi sopimukseen maalivahtien Panu Erama (1996 synt.) ja Iiro Kosken (1992 synt.) kanssa. Lisäksi Pallo-Iirot kiinnitti kolme keskikenttäpelaajaa: Miika Pertola (1987 synt.), Aleksi Lalli (1994 synt.) ja Konsta Siivonen (1998 synt.). Kaikille pelaajille tehtiin vuoden pituiset sopimukset.

Sopimusta ei tarjottu Topias Lehtolalle, Joel Kirjavaiselle ja Victor Nyholmille. Pelaajat harjoittelevat silti osittain Pallo-Iirojen mukana ja pelaavat FC Raumassa. Tarvittaessa voivat pelata myös Pallo-Iirojen riveissä. Muista tryout-pelaajista Jussi Jokinen siirtyi FC Raumaan ja Niilo Hautala Stahren akatemiaan.

Maalivahtiosasto on kunnossa

Pallo-Iirojen maalivahtitilanne on hyvä. Seuralla on nyt kolme omaa kasvattia kiinnitettynä taistelemaan peliajasta.

- Panu Erama on harjoitellut talven hyvin. Jos kehityskäyrä menee jatkossakin ylöspäin, niin hän on tulevaisuudessa Pallo-Iirojen ykkösmaalivahti. Pystyy jo nyt pelaamaan miesten Kakkosen pelejä.

- Iiro Koski on tunnollinen harjoittelija. Osoitti jo viime kaudella pystyvänsä pelaamaan hyvällä tasolla Kakkosen pelejä. Tulee kilpailemaan maalivahtimme Mikko Laaksosen kanssa pelaavan maalivahdin paikasta, Lehtonen kertoo.

Keskikentälle monipuolisuutta

Pallo-Iirot sai kiinnitettyä keskikentälle omista kasvateista monipuolisuutta.

- Miika Pertola on todella monikäyttöinen pelaaja. Pystyy pelaamaan monella eri paikalla. Parhaimmillaan hän on keskikentällä puolustavassa roolissa. Tulee tiukasti taistelemaan avauksen paikasta.

- Konsta Siivonen on vielä B-juniori-ikäinen. Pelasi vielä viime kaudella seuran B- ja A-junioreissa, mutta on osoittanut talven aikana, että on valmis pelamaan miesten Kakkosen pelejä. Konsta on hyvä kahden suunnan keskikentän pelaaja.

- Aleksi Lalli on esimerkillinen harjoittelija, joka on kehittynyt paljon talven aikana pallollisessa pelaamisessa.Tulee kilpailemaan paikasta keskikentän keskellä, päävalmentaja Lehtonen summaa.

Pallo-Iirojen tulevan kauden joukkue on muilta osin valmis. Pallo-Iirot hakee vielä 1-2 hyökkäyspään pelaajaa joukkueeseen.