Harrastekoordinaattori Henni Viljanmaa odottaa Nappulaliigaan 700:aa lasta

6.4.2015

Henni Viljanmaa

Virallinen ilmoittautumispäivä on Pyörä-Nurmella 15.4.2015. Harjoitukset alkavat maanantaina 4.5. Uutena asiana tuodaan 12-15 vuotiaiden valvottu jalkapallovuoro keskiviikkoisin

Jalkapallon sarjakaudet alkavat huhti-toukokuussa, mutta varma kevään merkki on myös satojen lasten ilmestyminen jalkapallokentille. 1980-luvulla alkanut Nappulaliiga starttaa jälleen kerran toukokuussa. Nappulaliigan virallinen ilmoittautumispäivä järjestetään Pyörä-Nurmella 15.4.2015, josta voit samalla ostaa edullisesti jalkapallovälineitä kesäksi.

Myös kotisivujemme kautta voi ilmoittautua TÄÄLTÄ.

Henni Viljanmaa odottaa myös vanhempia mukaan ohjaajatoimintaan

1980-luvulla alkaneessa Nappulaliigassa on pelannut tuhansia raumalaisia lapsia ajansaatossa. Kun toiminta aloitettiin, niin Nappulaliigaa pelattiin lähinnä Lonsin kentällä, eli paremmin tunnettuna Tehtaankentällä. Silloin Nappulaliigassa kävi keskimäärin noin 200 lasta.

- Viime kesänä Nappulaliigassa oli ikäkausijoukkueet mukaanluettuna noin 700 lasta. Odotamme samanlaista määrää nytkin, Pallo-Iirojen harrastekoordinaattori Henni Viljanmaa kertoo.

Nappulaliigassa kysymys on lapsen liikunnallisesta harrastuksesta; jalkapallosta ja hauskanpidosta. Pallo-Iiroille laatu on tärkeää ja tämän vuoksi Nappulaliigaan on palkattu ohjaajia kesätöihin, mutta toivotaan myös vanhempia mukaan ohjaajiksi.

- Laatu on meille tärkeää. Vanhempia toivomme myös mukaan toimintaan. Heille tarjoamme koulutuksen ohjaamiseen ja sekä materiaalit harjoituksien suunnitelemiseen. Tämän lisäksi oma lapsi pääsee ilmaiseksi mukaan toimintaan ja ohjaaja pääsee vielä ilmaiseksi katsomaan miesten edustusjoukkueen pelejä.

Vanhemmille lapsille valvottua jalkapalloa keskiviikkoisin

Nappulaliiga jakaantuu kolmeen eri ikäryhmään: nappuloihin, mineihin ja lilliputteihin. Nyt myös 12-15-vuotiaat otetaan huomioon ja heille järjestetään keskiviikkoisin valvottu jalkapallovuoro mikäli kiinnostuneita riittää.

Pienemmillä lapsilla on edelleen käytössä lähikenttä-periaate, eli harjoitukset ovat lähikentillä. Joukkueet muodostetaan asuinpaikkojen mukaan.

Pelipäivinä pelataan Äijänsuon stadionilla, jolloin paikalla on peräti 700 lasta vanhempineen. Pallo-IIrot toivoo, että vanhemmat ilmoittaisivat lapsensa ajoissa.

- Toivomme, että vanhemmat ilmoittaisivat lapsensa meille ennen 19.4. Silloin pystymme paremmin tekemään joukkuejaot ja pelipaitoihinkin pystymme varautumaan. Mikäli ilmoittautuu ennen 19.4 niin maksukin on 20 euroa vähemmän, Henni kertaa.

Harrastaminen on helppoa ja edullista

Mitä Nappulaliigaan tuleminen sitten vaatii perheeltä ja lapselta?

- Ei muuta kuin liikunnallisen varustuksen. Lenkkaritkin riittää. Nappulaliiga alkaa toukokuussa ja loppuu syyskuussa. Mineille ja nappuloille koko kausi kustantaa 100 euroa ja lilliputeilta 70 euroa. Nappulaliigan jäsenkortilla pääsee myös edustuksen pelejä katsomaan. Osan Nappulaliigan pelipäivien jälkeen on heti edustuksen peli, Henni tiivistää.

Pallo-Iirojen 85 vuotta kestänyttä matkaa juhlitaan Nappulaliigan 3.ottelukierroksella keskiviikkona 20.5.2015. Koko Nappulaliigan ohjelman ja kaiken informaation näet täältä.