Turun Pallokerho saapuu vieraaksi Äijänsuolle ja sunnuntaina pelataan Kaarinassa

20.3.2015

Pallo-IIrot - TPK la 21.3.2015
KaaPo - Pallo-Iirot su 22.3.2015

Pallo-Iirot kohtaa lauantaina Äijänsuolla Kolmosessa pelaavan Turun Pallokerhon. Sunnuntaina Pallo-Iirot matkustaa KaaPon vieraaksi. Sunnuntaina on tarkoitus pelata parhaalla mahdollisella miehistöllä

Pallo-Iirojen härkäviikko päättyy viikonlopun tuplapeleihin. Ensin lauantaina vieraaksi saapuu Kolmosessa pelaava Turun Pallokerho. TPK:lla on myöskin juhlavuosi käynnissä, koska seura täyttää tänä vuonna 80 vuotta. Seuran kotisivujen mukaan juhlakauden kunniaksi TPK on asettanut kauteen tavoitteeksi menestyä niin Regions Cupissa kuin Kolmosessa.

Pallo-Iirojen harjoituskautta ovat leimanneet lukuisat poissaolot. Seuran onni on, että junioreista on rittänyt uskottavia paikkaajia. Nuoret ovat selviytyneet tehtävistä hyvin. Iirot ovat saaneet ykkösmiehistönsä kasaan vain TPS:aa ja Maskua vastaan. Lauantain ja sunnuntain peleissä Pallo-Iirot kierrättää pelaajia, niin että jokainen saa peliaikaa. Sunnuntaina KaaPoa vastaan on tarkoituksena pelata parhaalla mahdollisella käytettävissä olevalla miehistöllä.

- Tarkoituksena on, että lähes jokaiselle tulee viikonlopun aikana 90-minuuttinen. Osa pelaa TPK-ottelussa ja osa KaaPo-ottelussa, päävalmentaja Lehtonen valottaa tilannetta.

Tasaisuus on löydettävä

Harjoituskaudella Pallo-Iirojen verkkoon on mennyt liian monta takaiskua. Yhtä syytä ei ole, mutta jokatapauksessa tasaisuutta otteisiin on löydyttävä. Viikonloppuna tasaisuutta lähdetään hakemaan pallonhallinnan ja pelinrakentelun kautta.

- Ei ole yksittäistä syytä. Olemme harjoitelleet kohtuullisen kovaa mikä tietysti vaikuttaa pelaajien suoritumistasoon. Sairastelujen lisäksi olemme muutenkin halunneet antaa peliaikaa kaikille harjoitusringissä oleville. Tämän vuoksi esimerkiksi puolustuslinja on pelannut jokaisessa ottelussa eri kokoonpanolla.

- Pelin taso otteluiden sisällä vaihtelee kuitenkin vielä liian paljon. Se on fakta, Lehtonen lisää.

Tilanteessa on kuitenkin positiivinen puolensa. Monesta Pallo-Iirojen junioreista on tulossa tulevaisuudessa hyviä pelaajia edustukseen. Jo nyt osa pystyy pelaamaan yksittäisiä otteluita hyvällä tasolla.

--

Pallo-Iirot - TPK ottelu alkaa lauantaina klo 13 Äijänsuon stadionilla. Otteluun on vapaa pääsy. Sunnuntain KaaPo ottelu alkaa Kaarinan tekonurmella klo 15.

Pallo-Iiroilta on sivussa viikonlopun otteluista Antti Horjanheimo, Niilo Hautala, Vasile Marchis, Väinö Lehtonen, Victor Nyholm ja Jonas Nyholm.

Lauantaina ottelusta tulossa liveseurantaa TÄÄLTÄ.

HUOM!

Pallo-Iirojen harjoitusotteluohjelmaan tullut lisäys: kenraaliharjoitus ennen sarjakauden kotiavausta Kraftia vastaan pelataan torstaina 16.4 Ilves-Kissoja vastaan Äijänsuon stadionilla klo 19 alkaen.

Tervetuloa!