Pallo-Iiroilla edessä kolmen pelin viikko

17.3.2015

FC Jazz - Pallo-Iirot 18.3.2015. Kuvassa Aleksi Toivonen

Keskiviikkona Pallo-Iirot kohtaa paikallisvastustaja FC Jazzin Porissa ja viikonloppuna on edessä tuplapelit TPK:ta ja KaaPoa vastaan

Pallo-Iirojen harjoituskausi lähestyy kohti loppusuoraa. Tällä viikolla Pallo-Iiroilla on edessään peräti kolme harjoitusottelua. Keskiviikkona Martti Kekäleen bussin nokka suunnataan kohti Poria ja viikonloppuna pelataan sekä Äijänsuolla että Kaarinassa.

Kuluvan viikon jälkeen edustusjoukkueella on harjoituspeleistä kolmen viikon tauko. Näillä näkymin viimeinen harjoitusottelu ja kenraaliharjoitus ennen kauden avausta pelataan 11.4 lauantaina MuSaa vastaan Äijänsuon stadionilla.

Ykkösessä pelaava FC Jazz tulee olemaan kova mittari Pallo-Iiroille

Paikallisvastustaja FC Jazzin harjoituskausi on mennyt tasaisissa merkeissä. Jazz on voittanut VIFK:n ja viimeisenä ÅIFK:n murskaavasti 6-1. Maalittomia tasapelejä on tullut peräti kolme kappaletta MuSaa, Kerho07:aa ja FC Hakaa vastaan. Kertaalleen Jazz on hävinnyt ÅIFK:lle sekä viime lauantaina TPS:lle 2-0 Suomen Cupin 4. kierroksella.

Pallo-Iiroilla on monta kysymysmerkkiä ilmassa koskien keskiviikon peliä. Lauantaina 14.3 Masku-ottelusta Pallo-Iiroilta puuttui peräti 18 edustuksen ringissä pelaavaa pelaajaa pääosin flunssan, esteiden tai pienien vaivojen vuoksi.

- Pelaajatilanne ratkeaa vasta pelipäivän aamuna. Monella on ollut pientä flunssaa ja vaivaa, toteaa päävalmentaja Lehtonen.

- Jazz kuuluu samaan kategoriaan mitä Haka, Inter ja TPS-ottelut ovat olleet. Lähdemme altavastaajina, mutta rohkeasti pitämään palloa. Näiden otteluiden tarkoituksena on tuoda rutiinia sarjaotteluihin.

- Jazz sytyttää vastustajana aina. Voittoa lähdemme hakemaan, Lehtonen lisää.

Jonas Nyholm tuntee vastustajan hyvin

Pallo-Iirojen keskikentän dynamo Jonas Nyholm ei valitettavasti pysty keskiviikkona pelaamaan. FC Jazz paikallisvastustajana ja viime kauden seurana sytyttää luonnollisesti.

- Kaikki pelaajat ovat tosiaan hyvin tuttuja lukuunottamatta uusia pelaajia, joita sinne on tullut. Jazz todellakin sytyttää aina ja olisi ollut erityisen kiva päästä pelaamaan heitä vastaan.

Ketä FC Jazzista erityisesti kannattaa laittaa tarkkailuun?

- Ehdottomasti Porin Pirlona tunnetun Toni Junnilan. Kaverilla on huikea pelikäsitys eikä koskaan kiire pallon kanssa.

Ottelu alkaa keskiviikkona klo 14.45 UK tekonurmella. Liveseurantaa tulossa tuttuun tapaan täältä. Pallo-Iirojen avauskokoonpano julkaistaan keskiviikko aamupäivällä.