Pallo-Iirot kohtaa perjantaina Interin ja lauantaina Musan Salaman

25.2.2015

Stanley Ukwuoma ja Antti Koskinen mukana Pallo-Iirojen riveissä perjantaina

Pallo-Iirojen harjoitusotteluohjelmaan tuli kuluneella viikolla nopea muutos kun Veikkausliigassa pelaava FC Inter pyysi Iiroja harjoitusvastustajakseen. Lisäksi lauantaille oli sovittuna harjoitusottelu MuSaa vastaan Porissa. Pallo-Iirojen leveästä pelaajaringistä on nyt hyötyä, sillä pelaajia kierrätetään molemmissa otteluissa. FC Inter - pelissä avauskokoonpanossa olevat pelaajat eivät pelaa lauantaina Porissa. Näin ollen jokainen pelaaja tulee saamaan peliminuutteja.

- Nyt on loistava tilanne sikäli, että meillä on ringissä 27 pelaajaa. Jokainen tulee saamaan viikonlopun aikana peliaikaa, Pasi Lehtonen linjaa.

Pallo-Iirot testaa perjantaina Stanley Ukwuomaa ja Antti Koskinen mukana antamassa näyttöjä Veikkausliigaan

Pallo-Iirojen kokoonpanossa nähdään perjantaina tuttuja pelaajia. Pallo-Iiroihin vuonna 2013 siirtynyt 24-vuotias nigerialainen Stanley Ukwuoma otti seuraan yhteyttä halustaan pelata Iiroissa. Stanley antaa näyttöjä perjantaina FC Interiä vastaan. Pallo-Iiroissa Stanley pelasi kaudella 2013 yhteensä 26 ottelua, joissa syntyi 15 maalia ja 3 syöttöä. Menestyksekkään kauden jälkeen Stanley siirtyi pelaamaan Ykköstä FC Jazziin, jossa pelasi 20 ottelua tehden 3 maalia. Ukwuoman jatkosta keskustellaan seuraavalla viikolla.

Antti Koskinen tulee myös perjantaina antamaan näyttöjä, mutta tavoitteena on Veikkausliiga. 26-vuotias Koskinen on Eurajoen Kisan ja Pallo-Iirojen kasvatti. Koskinen pelasi Iiroissa yhteensä 109 ottelua, jonka jälkeen hän pelasi tähän päivään asti Veikkausliigassa MYPA:ssa.

- Tällä hetkellä mulla ei ole seuraa ollenkaan, joten on tärkeää pitää kunnosta huolta. Hienoa, että pääsin Pallo-Iirojen mukaan antamaan näyttöjä. Tavoitteet ovat edelleen Veikkausliigassa. Hyvä näyttöpaikka perjantaina Veikkausliiga seuraa vastaan.

- Pallo-Iiroissa pelaa paljon tuttuja, joten uskoisin että pääsen pelisysteemiin nopeasti mukaan, Koskinen kertoo.

Loukkaantumistilanne

Kapteeni Juho Patola on vielä sivussa molemmista viikonlopun peleistä, mutta aloittaa kevyen harjoittelun jo tällä viikolla. Maalivahdit Mikko Laaksonen ja Panu Erama ovat pois molemmista peleistä ja Vasile Marchis loukkasi polvensa KaaPo-ottelussa. Toiveena on, että Marchis kuntoutuu Haka-otteluun mennessä. Lisäksi Väinö Lehtonen on vielä sairastuvalla sormen murtumisen vuoksi.

Perjantain kokoonpanot FC Inter-peliin julkaistaan torstai-illalla ja lauantain kokoonpanot perjantaina. Ottelujen kulkua voit seurata liveseuranta-tililtämme: https://twitter.com/PalloIirotLive.

Perjantain ottelu Interiä vastaan pelataan Javenture Areenalla Turussa ja ottelu alkaa klo 14. Lauantaina pelataan MuSaa vastaan klo 13 alkaen UK tekonurmella Porissa.