Kimmo Hörkkö comeback!

5.3.2015

Kimmo Hörkkö tekee paluun Haka-otteluun!

Kimmo Hörkkö pukee pelipaidan päälleen Pallo-Iirot - FC Haka otteluun

Pallo-Iirojen tilanne käytettävissä olevien pelaajien suhteen FC Haka - ottelussa ei ole paras mahdollinen. Lupaavasti pelanneet nuoret kuten Konsta Siivonen ja Aleksi Toivonen ovat edustuskelvottomia pelattuaan jo Suomen Cupia Pallo-Iirot2 - joukkueessa.

Lisäksi varmasti Haka-ottelusta pois ovat Nico Rinne ja Vasile Marchis. Muutaman muunkin pelaajan kohdalla on vielä epävarmaa pystyvätkö he perjantaina pelaamaan.

Kimmo Hörkkö pukee pelivarusteet päälleen - ainakin yhden ottelun ajaksi

Pallo-Iirojen kasvatti ja Iiroissa 203 ottelua pelannut ja niissä 51 maalia tehnyt Kimmo Hörkkö pukee ainakin vielä kerran pelivarusteet päälleen. Urallaan Hörkkö on pelannut Pallo-Iirojen lisäksi Veikkausliigaa VPS:ssa ja Norjassa Raufossin joukkueessa. Aktiiviuransa Hörkkö lopetti edelliskaudella ja nykyään toimii Pallo-Iirojen nappulapäällikkönä ja muun muassa A-junioreiden valmentajana. Hörkkö on pitänyt kuntoaan yllä aamuharjoituksissa.

- Tietenkin on hienoa pukea Iirojen paita taas päälle. Kunto nyt ei ole mikään pelivuosien kaltainen, mutta eipä tässä nyt koko ottelua ollakaan menossa pelaamaan. Menen auttamaan joukkuetta haastavassa tilanteessa kun poissaoloja on paljon, Hörkkö kertoo.

Päävalmentaja Lehtoselle Hörkön mukaantuleminen on mieluisa uutinen.

- Tarkoitus on, että Kimmo on nyt mukana tämän yhden ottelun. Muusta ei ole sovittu. Kimmo haluaa auttaa seuraa ja sen edustusjoukkuetta, koska edustusjoukkueen avainpelaajia on poissa.

"Tarpeen vaatiessa menen vastustajan yli"

Tiettävästi Hörköllä on edelleen kipinää pelaamiseenkin, mutta aikataulullisesti aktiivinen pelaaminen ei ole mahdollista.

-  Saan jalkapallosta suurta nautintoa. Haka-matsi osui hyvään rakoon eikä ollut paljon pähkäiltävää osallistunko vai en. Aikataulullisesti en kuitenkaan pysty täysipainoisesti pelaamaan. Tällä iällä valmentaminen on minulle henkilökohtaisesti tavoitteellisempaa toimintaa ja sen takia se menee etusijalle, 31-vuotias Hörkkö linjaa.

Mikäli härkämäinen Hörkkö päästetään huomenna irti, niin Kimmo lupaa seuraavaa:

- Iloinen tietenkin olen jos kentälle pääsen. Se vähän mitä ehdin kentällä touhuamaan, niin vedetään härkämäisellä raivolla. Jos en ehdi tai jaksa vastustajia kiertää, niin sitten menen tarpeen vaatiessa vaikka yli!

--

Pallo-Iirot - FC Haka Suomen Cupin 3.kierros huomenna perjantaina Äijänsuolla klo 18!

Tervetuloa!