Vahva avausjakso siivitti Pallo-Iirot voittoon

Pallo-Iirot - Maskun Palloseura 5-3
14.2.2015
Pallo-Iirot - Maskun Palloseura 5-3 14.2.2015

Miesten edustusjoukkue kaatoi Juho Patolan hattutempun siivittämänä Maskun Palloseuran kahdeksan maalin taistossa lukemin 5-3 (4-1).

Jo aiemmista harjoitusotteluista tutuksi tullut maali-iloittelu jatkui jälleen tänään lauantaina Maskua vastaan. Ensimmäisen kerran nyyttiä poimittiin vierailijoiden repusta jo parin minuutin jälkeen. Juho Patola hakeutui kohti Iiro Aallon keskitystä, kun Maskun toppari kolasi rumasti Patolan selkään. Tuomiona päivänselvä rangaistuspotku, jonka kippari pienen keräilyn jälkeen iski sisään.

Noin vartin kohdalla pallo vietiin jo toistamiseen 11 metriin, kun Patolaa rikottiin jälleen boksissa. Tällä kertaa vieraiden maalivahti Peter Huuhka liukui kärkkäästi irtopalloon hyökänneen Patolan jalkoihin. Jälleen mies itse pallon taakse ja lukemiksi 2-0.

Tämäkään ei vielä riittänyt Iirojen maalisiepolle, vaan Patola naulasi hattutemppunsa Mikko Valtasen läpisyötöstä. Aikaa tähän suoritukseen tarvittiin ainoastaan 25 minuuttia.

Jo seuraavan viiden minuutin aikana nähtiin kaksi osumaa. Ensin Masku kavensi lukemiksi 3-1 ja hetki myöhemmin hyvässä iskussa oleva Niklas Kuusio nosti Iirojen neljännen maalin.

Toinen jakso tasaisempaa peliä

Tauolla Pallo-Iirot suoritti yhdeksän vaihtoa. Ainoastaan maalivahti Iiro Koski ja Jonas Nyholm jatkoivat kentällä.

Toisella jaksolla Masku pääsi paremmin peliin mukaan ja pystyi pelaamaan selkeästi paremmin keskustan kautta. Ottelua ehdittiin jatkamaan kymmenisen minuuttia, kun maalinedushässäkän päätteeksi vieraat pääsivät kaventamaan. Ja vain hetki myöhemmin klassisen flipperin päätteeksi Masku onnistui tulemaan jo maalin päähän.

Vaikka vierailijat kaksi maalia toisen jakson alkupuolella saikin tehtyä, niin myös kotijoukkue pääsi muutamiin maalipaikkoihin, joista paras siunaantui Kristian Gustafssonille. Tällä kertaa maali jäi kuitenkin syntymättä.

Yksi maali ottelussa kuitenkin vielä nähtiin. Tuomari Arto Liljan viimeisintä huutoa oleva rannekello näytti jo lähes täyttä aikaa, kun Gustafsson rapattiin kumoon parissakympissä. Pallon taakse asettui tällä kertaa Nico Rinne, jonka lähettämä laukaus painui etukulmaan.

Rinne iloitsi avausminuuteista, Patola sai aivotärähdyksen

Tämän kauden osalta ensimmäiset minuuttinsa kirjauttanut Nico Rinne nautti pelaamisesta pitkän tauon jälkeen.

- Hyvältä tuntui pitkästä aikaa taas pelata. Pelkäsin, että menee koheltamiseksi, mutta ihan kohtalaisesti se kuitenkin sujui. Tästä on hyvä jatkaa pelivireen kalibrointia ja toivon mukaan kauden alkaessa homma rokkaa.

- Ensimmäisen jakson peli näytti kaiken kaikkiaan aika hyvältä ja Maskun oli vaikea saada peliään kunnolla käyntiin. Toisella jaksolla peli sitten vähän levisi meidän osalta, mutta voitto on aina voitto, Rinne analysoi.

Ensimmäistä pilkkua edeltäneessä tilanteessa päänsä maahan lyönyt Patola joutui ottelun jälkeen ilmenneen pahoinvoinnin seurauksena sairaalareissulle.

- Aivotärähdys siinä rytäkässä sitten tuli, mutta vointi on jo ihan hyvä, muutaman tunnin tarkkailuun joutunut Patola viestitti.

Harjoitusottelut jatkuvat jälleen viikon päästä lauantaina, kun vastaan saapuu KaaPo.