Esittelyssä seuralegenda Vilho Jokela - yhden naisen ja seuran mies

17.1.2015

Vilho Jokela, 90, yhden naisen ja seuran mies. Kuva : Pekka Lehmuskallio

Pallo-Iirot on Satakunnan vanhin palloiluseura. Tänä vuonna 85 vuotta täyttävän seuran ja Vilho Jokelan elämät ovat kulkeneet käsikädessä.

Pallo-Iirot on Satakunnan vanhin palloiluun erikoistunut seura. Sen lisäksi Pallo-Iiroilla on Satakunnan suurin junioritoiminta. Tämä kaikki ei olisi mahdollista ilman mittavaa vapaaehtoistyötä ja intohimoa seuran hyväksi. Seura täyttää tänä vuonna 85 vuotta ja sen pitkän historian kunniaksi nostamme tänä vuonna esiin juttusarjassa erilaisia seuralegendoja, entisiä pelaajia, seuratoimijoita ja taustahenkilöitä.

Vilho Jokela, 90, on elänyt koko elämänsä seuran mukana: Vilho on nähnyt kaikki nousut ja katkerat putoamiset sekä hienot persoonat, jotka seuran parissa ovat olleet mukana. Vilho tunnustautuukin yhden naisen ja seuran mieheksi.

- Velipojat eivät oikein tykänneet, kun liityin 1930-luvulla porvariseuraan. Pidin pääni, koska Iiroissa pelattiin jalkapalloa. Politiikasta en niin välitä, enkä varsinkaan sen tuomisesta urheiluun, sanoo Jokela.

Lue sanomalehti Länsi-Suomen toimittajan Janne Rantasen juttu Vilhosta: http://ls24.fi/jutut/urheilu/juttu-vilho-jokela-yhden-naisen-ja-yhden-urheiluseuran-mies

Kokonaisuudessaan juttu on luettavissa maanantaina 12.1.2015 ilmestyneestä Länsi-Suomesta.