Pallo-Iiroille kaksi tärkeää sopimusta

Tervetuloa takaisin, Jonas!

Jonas Nyholm palaa Iiroihin ja Nico Rinne jatkosopimukseen

Jonas Nyholm palaa kasvattajaseuraansa

Pallo-Iirojen kasvatti 22-vuotias Jonas Nyholm pelasi viime kauden Ykkösessä FC Jazzin riveissä. Kaudeksi 2015 Nyholm kuitenkin palaa Iiroihin entistä parempana pelaajana.

- Oli hyvä reissu Porissa, kehityin paljon hyvien pelaajien kanssa, vaikka valmentajan vaihduttua en saanutkaan niin paljon enää vastuuta. Odotukseni ovat kovat ensi kaudella. Tavoitteeni on olla sarjan paras keskikentän pohjan pelaaja, Nyholm naulaa.

Päävalmentaja Pasi Lehtosen kaavailuissa Nyholmille on varattuna iso rooli.

- Nyholm tulee olemaan tärkeä palanen ensi kauden joukkuettamme. Jonas on fyysinen, aggressiivinen ja pystyy antamaan keskikentän pohjalta peliä avaavia syöttöjä. Meillä on nyt hyvä kilpailutilanne keskikentän pelipaikoista.

Sopimusneuvottelut Nyholmin kanssa menivät mutkattomasti. Pasi Lehtosella on ollut hyvät välit maailmalla pelaaviin Pallo-Iirojen kasvatteihin.

- Mut haluttiin tänne ja mä halusin tulla. Helppo päätös, Nyholm toteaa tyytyväisenä.

Nico Rinne jatkosopimukseen Pallo-Iirojen kanssa

Seitsemällä kaudella Pallo-Iiroja Kakkosessa edustanut 24-vuotias Nico Rinne ja seura pääsivät sopimukseen kaudesta 2015.  Monipuoliseksi, nopeaksi ja älykkääksi Lehtosen kuvaama Rinne tuo vaihtoehtoja hyökkäyspään pelaamiseen. Myös Nicoon on asetettu odotuksia.

- Odotan, että tehoja syntyy aikaisempia vuosia enemmän, Lehtonen summaa.

Nico Rinne kirjoitti nimensä jatkosopimukseen mielellään. Nico uskookin, että Pallo-Iirot on mennyt Pasi Lehtosen myötä askeleen tai kaksi eteenpäin.

- Hyvillä fiiliksillä ja olen intoa piukassa niin kuin muutkin. ”Pantsepallon” päivitetty versio motivoi tekemään jatkosopimuksen.

Viime vuosina Rinne on kärsinyt erilaisista vammoista, mutta huhut joogaamisesta ja vegaaniudesta Rinne tyrmää vahvasti liioiteltuna.

- Opiskelen urheiluhierojaksi ja opiskelun kautta olen oppinut tuntemaan kroppaani paremmin. Olen tehnyt muutoksia toimintatapoihin kuten lihashuoltoon, mutta en sentään ihan noin radikaaleja, Nico naurahtaa.

- Nyt kun palikat on kunnossa, niin olen varma, että se tulee näkymään myös kentällä.

Valmentaja Lehtosen mukaan Pallo-Iirot hakee vielä 1-2 kpl hyökkäyspään pelaajaa ensi kauden joukkueeseen.

Lisätiedot : Pasi Lehtonen, 050-3240543, pasi.lehtonen@palloiirot.fi