Iirot jatkaa Kakkosen läntisessä lohkossa

26.11.2014

Miesten edutusjoukkueen päävalmentaja Pasi Lehtonen ennakoi hyvätasoista ja tasaista sarjaa. Kakkosen tiivistämistä kaudella 2016 hän pitää hyvänä asiana.

Pallo-Iirojen miesten edustusjoukkue pelaa ensi kaudellakin Kakkosta läntisessä lohkossa. Kymmenen joukkueen lohkossa viime kaudelta tuttuja joukkueita Iiroille ovat Närpes Kraft, ÅIFK ja Masku.

BK-46, GrIFK ja SalPa pelasivat viime kaudella Kakkosen eteläisessä lohkossa. MuSa ja ESC taas ovat nousijajoukkueita.

Viime kaudella läntisessä lohkossa pelanneista joukkueista nousukarsintoihin selvinnyt Vaasan IFK siirtyy pohjoiseen lohkoon ja tamperelaiset TPV sekä Ilves-Kissat eteläiseen lohkoon. FC Hämeelinna ja Sporting Kristina putosivat viime kauden päätteeksi Kolmoseen.

-BK ja GrIFK olivat kärkijoukkueita kovassa etelälohkossa. Päättyneen kauden vastustajista kaksi kovaa eli VIFK ja TPV lähtivät. Hyvätasoinen ja tasainen sarja on tulossa, Iirojen päävalmentaja Pasi Lehtonen miettii.

Kakkonen uudistuu kaudeksi 2016

Palloliitto on päättänyt uudistaa Kakkosta kaudelle 2016. Tuosta kaudesta lähtien Kakkonen pelataan kolmessa lohkossa. Uudistus vaikuttaa jo tälle kaudelle siten, että jokaisesta neljästä lohkosta putoaa kolme huonoiten sijoittunutta joukkuetta ja lisäksi kaikkien lohkojen vertailussa huonoiten lohkoseiska.

Leikki käy raaemmaksi, sillä viime kaudella vain lohkojen kaksi huonointa joukkuetta ja huonoin lohkokasi putosivat Kolmoseen.

-Se on oikein. 40 joukkueesta viitisen joukkuetta on ollut sellaisia, ettei toiminta ole Kakkosen tasolla, Lehtonen toteaa.

Viime kauden tapaan kahdella joukkueella on mahdollisuus nousta Kakkosesta Ykköseen. Kakkosen lohkovoittajat pelaavat keskenään kaksiosaiset karsintaottelut, joiden voittajat nousevat Ykköseen. Otteluparit tullaan arpomaan.

Kakkosen läntinen lohko:

Läntinen lohko (10)
Bollklubben -46, Karis (BK-46)
GrIFK-Fotboll, Kauniainen (GrIFK)
Ekenäs Sport Club (ESC)
Idrottsföreningen Kraft, Närpiö (Närpes Kraft)
IF Kamraterna i Åbo (ÅIFK)
Kaarinan Pojat (KaaPo)
Maskun Palloseura (Masku)
Musan Salama, Pori (MuSa)
Pallo-Iirot, Rauma (P-Iirot)
Salon Palloilijat (SalPa)