Lisäaikojen erikoismies jatkaa Iiroissa

14.11.2014

Hyökkääjä Kristian Gustafsson on solminut Pallo-Iirojen kanssa vuoden jatkosopimuksen. Lisäksi Viktor Nyholm liittyy miesten edustusjoukkueen treenirinkiin.

Gustafsson on ehtinyt tehdä Kakkosessa maineen hyökkäyspään tehovaihtomiehenä, supersubina. Kaksi vuotta Pallo-Iirojen edustusjoukkueessa pelannut Kriba on tehnyt Kakkosessa viisi maalia, joista peräti neljä on syntynyt pelikellon tikittäessä jo lisäaikaa.

Pallo-Iirojen kannattajat palkitsivat Gustafssonin supersub-lisänimellä kaudella 2013, kun myös Voiluodon Vapahtajana tunnettu kärkimies iski lisäajalla sekä tasoitus- että voittomaalin ÅIFK:n verkkoon 3-2-voitossa Äijänsuolla.

Viime kaudella Gustafsson pääsi pelaamaan Kakkosta mukavasti 18 ottelussa, joissa syntyi kaksi maalia. Toinen oli luonnollisesti lisäajan riemukas 3-2-voittomaali kauden avausottelussa FC Hämeenlinnaa vastaan.

Hyötyä boksiin ja pukukoppiin

Iirojen päävalmentaja Pasi Lehtonen näkee Gustafssonista monenlaista hyötyä.

- Kriba tuo erilaisen vaihtoehdon hyökkäyspelaamiseen. Isona kaverina hän on hyvä boksipelaaja rankkarialueen sisällä. Hän on myös erittäin pidetty persoona pukukopissa, mikä on tärkeää joukkueen ilmapiirin kannalta, Lehtonen kuvailee.

Gustafsson liittyy Mikko Laaksosen ja Antti Horjanheimon kanssa Iirojen Turusta Raumalle matkaavien klubiin. Hän sanoo olevansa hyvin samoilla miettein kuin mitä jo jatkosopimuksen tehneet pelaajat ovat kertoneet.

- Iirot on seurana antanut mulle elämän aika todella paljon ja joukkue tuntuu toiselta perheeltä. Kun kuuli muiden pelaajien ajatuksia ensi kaudesta, niin halusi entistä enemmän hypätä mukaan ja olla osa sitä mahtavaa porukkaa, millä mennään pitkälle, 22-vuotias iirokasvatti miettii.

- Lisäksi Pantsen valmennus on suurin syy siihen, miksi musta on tullut Kakkosen avauskokoonpanopaikasta taisteleva pelaaja. Nyt haluan ottaa vielä sen seuraavan askeleen ja murtautua avausyhteentoista asti, Kriba lisää.

Lupaava Nyholm antamaan näyttöjä

Iirojen harjoitusvahvuuteen liittyy myös Viktor Nyholm, joka pelasi viime kaudella A-nuorissa, mutta kävi harjoittelemassa edustusjoukkueen mukana. 19-vuotias keskikenttäpelaaja tulee antamaan näyttöjä saadakseen sopimuksen.

- Vikillä on mahdollisuudet kehittyä hyväksi vähintään Kakkosen tason pelaajaksi. Häneltä löytyy hyvältä keskikenttäpelaajalta vaadittavia ominaisuuksia, kuten taitoa ja pelinäkemystä. Kovaa työtä treenikentällä on kuitenkin vielä paljon edessä, päävalmentaja Lehtonen toteaa.