JP vaihtoi Helsinkiin

11.11.2014

JP teki heti kauden ensimmäisessä ottelussaan maalin tultuaan vaihdosta kentälle Kerho 07:aa vastaan. 1-1-tasoitus oli riemukas.

Pallo-Iirojen kasvatti JP Savolainen kouluttautuu ammattivalmentajaksi Käpylän Pallossa.

Lokakuun viimeinen päivä oli Jussi-Pekka Savolaiselle viimeinen työpäivä Pallo-Iiroissa, ainakin tällä erää.

Marraskuun alusta lähtien Savolaisella on ollut täysi tohina päällä Helsingissä. Hän kouluttautuu oppisopimuksella ammattivalmentajaksi Käpylän Pallossa. Pakettiin kuuluu valmentamista KäPan juniorijoukkueissa ja liikunnanohjaajakoulustusta Pajulahden urheiluopistolla.

- Sain valmentamisesta hienon uuden jutun elämään. Iso kiitos Pallo-Iiroille siitä, että oli mahdollista opetella valmentamista pelaamisen ohella, JP kiittelee.

Pitsispesiaalin karkelot jäivät mieleen

Kasvattajaseura tulee aina olemaan lähellä hänen sydäntään, mutta nyt sydän käski muuttaa Helsinkiin. JP halusi olla kerrankin kesän elämänkumppaninsa Paula Myllyojan kanssa saman katon alla. Pallo-Iirojenkin maalilla torjunut Myllyoja on jatkamassa pelaamista Suomen mestaruuden voittaneessa PK-35 Vantaassa.

JP lähti ensimmäisen kerran Pallo-Iiroista kauden 2003 jälkeen, kun Iirot juhli nousua Kakkosesta Ykköseen. Kiertue Veikkausliigan Tampere Unitedissa, Kuopion Palloseurassa ja Vaasan Palloseurassa toi kaksi Suomen mestaruutta (2006 ja 2007).

Se kesti aina vuoteen 2011, jolloin JP palasi pelaamaan Iiroihin. Hän dominoi neljän kauden ajan Iirojen keskikenttää, vaikka isommat ja pienemmät kolhut jarruttivat välillä tahtia. Viime kausikin päättyi JP:n osalta ikävään polvivammaan. Hän ehti pelata Iirojen paidassa vain kolmessa ottelussa, mutta teki kuitenkin kaksi maalia.

- Pelaaminen Kakkosessa oli antoisaa, vaikka tietysti omat loukkaantumiset harmittavat. Monta hienoa hetkeä tuli kuitenkin koettua. Erityisesti jäi mieleen FC Hämeenlinnan möyhentäminen Pitsiyön spesiaalissa, JP muistelee ottelua, jossa Pallo-Iirot murskasi hienon kannattajajoukkonsa edessä vierailijat 7-2.

Tulevaisuudesta mahdoton sanoa mitään

Valmennuspuolella JP koutsasi Iiroissa C-98, C00, E03 ja E04-junnuja ja veti lisäksi esimerkiksi taito- ja kykykoulua sekä aamuharjoituksia.

- Kokonaisuutena jäi erittäin hyvät fiilikset näistä neljästä vuodesta Raumalla, Pelaamisen ja valmentamisen lisäksi oli hienoa saada tutustua moneen raumalaisen palloilun parissa toimivaan ihmiseen.

- Tässä vaiheessa on mahdotonta sanoa miltä tulevaisuus näyttää ja palaanko vielä Raumalle. Tottai kai omaan kasvattajaseuraan olisi hieno palata jossain vaiheessa, 28-vuotias raumalainen miettii.

JP ehti jo kiittää Twitterissäkin Pallo-Iiroja hienoista vuosista ja kertoa ilon olleen hänen puolellaan. Se oli ehdottomasti myös seuran puolella. Kiitos JP ja onnea uusiin haasteisiin!