Pallo-Iirot työllistää jälleen nuoria kesäksi!

14.5.2014

Satakunnan suurin jalkapalloseura on tänä keväänä jälleen hakenut, löytänyt ja kouluttanut itselleen niin uusia, kuin kokeneempiakin valmentajanalkuja.

Kesäksi Iiroille?

Pallo-Iirot on tänäkin kesänä tarjonnut usealle nuorelle kesätyöpaikan. Kesätöihin on täksi kesäksi valittu 29 juniorivalmentajaa sekä 3 lilliputtiohjaajaa, eli yhteensä 32 nuorta, jotka ovat mukana viemässä raumalaista ja suomalaista jalkapalloa eteenpäin omalla panoksellaan! Vaatimuksia työntekijöille ovat vain vähintään 15-vuoden ikä, jalkapallotuntemus sekä tietenkin iloinen ja avoin mieli.

Kesätyöläisten työnkuva on jälleen entisille kesätyöntekijöillekkin varmasti hyvin tutun näköinen: nuoret valmentavat nappulaliigassa useimmiten siten, että kaksi henkilöä saa vastuulleen yhden joukkueen. Joukkueen toiminta kestää toukokuun alusta aina alkusyksyyn asti. Kauden starttaa nappulaliigan kevätturnaus, jonka jälkeen suunnistetaan kohti syksyä siten, että joka viikko on yhdet harjoitukset ja yksi peli. Kesään mahtuu myös muutaman viikon mittainen tauko, jonka jälkeen pelit jatkuvat normaalisti. Syksyllä joukkueen toiminta päätetään syysturnaukseen ja nappulaliigan päättäjäisiin.

Kesätyöntekijöille kuuluvat myös auttaminen kesäkuussa pidettävien Iiro-cupin ja Jalkapallokoulun järjestämisissä, avustus elokuulle sijoittuvassa AC Milan Junior Camp -jalkapallokoulussa, sekä satunnaiset lipunmyynnit ja kulmapotkuveikkauksen pitämiset miesten edustusjoukkueen peleissä. Työt ovat kuitenkin pääsääntöisesti iltatöitä, jolloin Iiroille voi tulla kesätöihin, vaikka olisi muuallakin töissä.

Ponnahduslauta tulevaisuuden valmennussuunnitelmille

Kesätyöntekijöille on siis keksitty melkoisesti ohjelmaa, mutta he saavat myös paljon. Palkan lisäksi valmentajat oppivat tekemään töitä erillaisten ihmisten kanssa ja toimimaan lasten kanssa ja mikä parasta, he saavat tiiviin mutta laadukkaan koulutuksen lasten valmentamisesta. Mikäli joillain esiintyy kiinnostusta tehdä valmennustyötä jalkapallon saralla joskus tulevaisuudessa, Pallo-Iirot tarjoaa loistavan mahdollisuuden uran aloitukselle. Nappulaliigavalmentajilla on tietenkin myös paremmat mahdollisuudet valmentaa tulevaisuudessa seurassa ikäkausijoukkueita.

Mikäli et tänä kesänä ehtinyt hakea Iiroille kesätöihin, tai et vielä täyttänyt valintakriteerejä, ensi kesänä on uusi mahdollisuus. Pallo-Iirot ovatkin tarjonneet jo useana vuonna runsaan määrän kesätyöpaikkoja nuorille ja tulevat tekemään sitä jatkossakin.