Matti Lehtosesta naisten ja B-tyttöjen päävalmentaja

9.10.2013

Pallo-Iirot on solminut kahden vuoden jatkosopimuksen tämän kauden B-tyttöjen päävalmentajan Matti Lehtosen kanssa. B-tyttöjen lisäksi Matti ottaa päävalmennus vastuun myös naisten edustusjoukkueesta.

Pallo-Iirot lanseerasi naisjalkapallon comeback 2013 -projektin viime vuoden lopulla. Tuolloin tavoitteet asetettiin seuraavasti:

2013 - Naisten joukkue aloittaa toimintansa IV-div ja B-tytöt nousee 1-divisioonaan

2015 - Naisten joukkue nousee Kakkoseen

2017 - Naisten joukkue nousee Ykköseen

2018 - B-tytöt nousee sm-sarjaan ja naisten reservijoukkueen perustaminen

2020 - Naisten joukkue liigaan

Näiden tavoitteiden lisäksi on oleellista myös varmistaa tyttöjoukkueiden laadukas harjoittelu.

Tämän vuoden tavoitteiden täytyttyä on seuraavan askeleen aika ja 2015-vuoden tavoitetta varten seura nosti Matti Lehtosen päävalmentajaksi myös naisten joukkueeseen. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että Matti valmentaa yhtä isoa rinkiä johon kuuluvat sekä B-tytöt että naisjoukkueen pelaajat. Harjoitusringin pelaajat tulevat pelaamaan kolmen eri tason otteluita (naisten & Bt kilpasarjat sekä piirisarja).

Eri tasoiset ottelut varmistavat että jokainen pelaaja saa parhaan mahdolisuuden kehittyä pelaajana ja osallistua omalla tasolla oleviin kilpailullisiin otteluihin. Tämä tukee parhaalla mahdollisella tavalla seuran tavoitetta saada naisten joukkue Kakkoseen vuoden 2015 päätteeksi.

Matin apuna naisten ja B-tyttöjen parissa tulevat toimimaan:

Valmentaja Timo Laaksonen
Valmentaja Janiina Jalonen