Pallo-Iirojen D-tytöillä mahtava jalkapallomatka Ruotsissa

11.9.2013

Viiden päivän Ruotsin matka heinäkuussa oli yksi Pallo-Iirojen D-tyttöjen kesän kohokohdista. Liinu Haakana, Helmi Keränen ja Aino Louhivaara kokosivat tähän hienon jalkapalloreissun tapahtumat ja tunnelmat.

10.7. Keskiviikko

Lähdimme Talviharjoitteluhallin edestä klo 06.00 kohti Turun satamaa. Laiva lähti klo 08.45. Laivamatkalla meillä oli kaksi ruokailua ja muuten vapaata aikaa. Saavuimme Tukholmaan Ruotsin aikaan n. klo 19. Sieltä lähdimme leirintäalueelle Vadstenaan. Bussimatkalla söimme iltapalan. Perillä jakauduimme mökkeihin, hiljaisuus oli klo 23.

11.7. Torstai

Herätys oli aamulla klo 8. Ennen aamiaista meillä oli aamureippailua. Aamupäivään kuului myös harjoitukset, jonka jälkeen meillä oli uimatauko ja lounas. Harjoitusten teemana oli syöttöpeli. Iltapäivällä oli myös harjoitukset. Illalla oli peli Borens IK -99 vastaan, pelasimme aluesarjajoukkueella. Peli päättyi 5-3 Borens IK: n voittoon. Kaikin puolin peli oli mukava. Otimme yhteiskuvan vastustajien kanssa. Pelin jälkeen oli uimatauko ja iltatoimet. Hiljaisuus oli jälleen klo 23.

12.7. Perjantai

Aamu ja aamupäivä olivat samanlaisia kuin torstaina. Lounaan jälkeen oli taas peli Borens IK -99 vastaan. Ne jotka eivät pelanneet torstaina, pelasivat tässä pelissä, sekä muutama aluesarjan pelaaja. Peli päättyi 7-0 jälleen Borens IK -99 voittoon. Pelissä tapahtui pari tapaturmaa ja vastustajan maalivahti sai punaisen kortin mutta peli oli muuten jälleen mukava. Pelin jälkeen siistiydyimme ja lähdimme Linköpingiin katsomaan naisten EM-kisojen alkulohkon ottelua Espanja-Englanti. Matkalla pysähdyimme päivälliselle. Syötyämme lähdimme bussilla Linköpingiin odottaen kovasti illan peliä. Peli oli tasokasta ja sitä oli mukava katsella. Espanja voitti 3-2.

13.7. Lauantai

Aamu sujui samoissa merkeissä kuin muinakin päivinä. Harjoitusten jälkeen pakkasimme. Klo 15 lähdimme Göteborgiin. Otimme matkalla mukaan kaksi tyttöä Borens IK -99 -joukkueesta, he tulivat mukaamme katsomaan Ruotsi-Suomi peliä. Peli alkoi puoli yhdeksältä. Siellä oli hyvä tunnelma, mutta valitettavasti Suomi ei pärjännyt Ruotsille. Peli päättyi 5-0. Jännittävän pelin jälkeen lähdimme bussilla kohti Tukholmaa, sieltä lähdimme aamulla laivalla Suomeen. Vietimme yön bussissa. Matkalla jätimme ruotsalaistytöt Mc Donald´sin pihaan, josta heidät tultiin hakemaan kotiin.

14.7. Sunnuntai

Saavuimme satamaan noin puoli kuusi aamulla ja laiva lähti noin puoli kahdeksan. Matkustimme Viking Gracella. Söimme heti laivassa aamupalan, meillä oli myös toinen ruokailu, muuten meillä oli vapaata aikaa. Pitkän, mutta mukavan matkan jälkeen saavuimme puoli kymmenen aikoihin Raumalle.

Matka oli mukava ja siitä saamme kiittää kaikkia mukana olleita.