Iiroilla kasvojenpesun paikka

4.9.2013

Huomenna pelattavassa Masku-ottelussa kotijoukkueella on sauma kuitata sysimusta TPV-tappio. Ilmassa on kuitenkin jälleen kysymysmerkkejä.

Viime kierroksen 6-1 -tappio Tampereen Pallo-Veikkoja vastaan johtui useastakin syystä, mutta varmasti yksi oli neljän runkopelaajan puuttuminen. Alkuviikko toikin helpotusta, kun sairaslista tyhjeni ja koko rosterin piti olla käytössä torstaina. Päivä ennen peliä kuitenkin tummat pilvet ilmestyivät jälleen Äijänsuon ylle. Useampi pelaaja on potenut kuumetta ja jälleen valmennus joutuu tekemään päätöksiä aivan ottelun alla. Lähes pakollisen pelikieltokiintiön herrana toimii tällä kertaa Niilo Hautala.

Illan vastustaja on kaksi pistettä ja kolme sijaa Iirojen alapuolella. Kauden alla lohkon mustaksi hevoseksi povattu Maskun Palloseura on myös lunastanut odotukset ja taistelee edelleen kakkossijasta. Joukkueet ovat kohdanneet kahdesti tällä kaudella ja tilanne on tällä hetkellä tasan kummankin joukkueen hoidettua kotiottelunsa voitokkaasti.

Iippa vaatii tasonnostoa

Viime lauantain pesukonekäsittely Tampereella ei ole hävinnyt Iiro Aallon mielestä. Iippa harmittelee erityisesti ettei pystynyt käyttämään kokemustaan vaikealla hetkellä.

- Meidän konkarien pitäisi pystyä jeesaamaan, kun kauden mittaan tulee vaikeita hetkiä. Tässä on kuitenkin tullut pelattua eurokentilläkin, joten jos edes pienen murusen pystyisi sitä kokemusta tartuttamaan nuoriin niin se olisi aika bueno, Iippa huokaa katse kaukaisuudessa.

Myös kehityskohteet viime pelistä on selvillä.

- Jokainen tietää, että on pikkusen vaikeeta voittaa ottelua, kun ei saada kolmea syöttöä peräkkäin omille. Kerran saatiin neljä syöttöä ja siitä tehtiin heti maali. Näissä meidän heikoissa peleissä on ollut yhteinen tekijä ja se on ollut juuri syöttötyöskentely. Siinä mielessä on positiivista, että ongelmakohta on tiedossa.

Pallo-Iirot - Maskun Palloseura Äijänsuolla torstaina 4.9. klo 18.30!