B-tytöt tasapainoisella pelillä selkeään voittoon Kaarinassa!

10.8.2013

Tyttöjen kakkosen pelit saivat voittoisan jatkon, kun B-tytöt löivät selkeät numerot Kaarinassa pelatun pelin paikallista KaaPo:a vastaan lukemin 0-4 (0-1).

Peliä edelsi valmennuksen muistutus kevät kierroksen pelistä, jossa vastustaja oli ensimmäisen jakson kovalla ja aktiivisella liikkeellä saanut horjutettua tyttöjen pallollista pelaamista. Tytöt ymmärsivät yskän ja ottivat alusta asti kapellimestarin otteet pelissä. Oli vain ajan kysymys milloin ensimmäinen maali saa päivänvalon. Kulmapotkuja saatiin tukuttain ja sellaisen seurauksena ensimmäinen maalikin syntyi, kun pelin 17´Rosa Ketolan ja Selma Laaksosen juoniessa syntyi Selma Laaksosen kauniista laukauksesta verkon perukoille lukemiksi 0-1. Tilanteita vastustajan päätyyn luotiin kuitenkin edelleen monella rintamalla. Emmi Lehtosen ja Laura Varjon laukaukset kolkuttivat ylärimoja ja vain pieni epäonni esti ensimmäisen jakson lisämaalien teon, joten puoliajalle mentiin lukemissa 0-1.

Toiselle jaksolle lähdettiin vahvistamaan viimeistelyä ja pelin leveyden parempaa hyödyntämistä. Vastustaja oli kuitenkin sisuuntunut ensimmäisen jakson pelaamisestaan ja tulikin hyvällä asenteella peliin mukaan. Tytöt eivät kuitenkaan säikähtäneet asenteen muutoksesta, vaan peli sai vain intensiivisemmän ilmeen. Kun peliä oli pelattu 50´, Emmi Lehtosen agressiiviinen prässipeli 25m vastustajan maalista toi loistavan riiston vastustajalta, jota seurasi parin metrin kuljetus kohti maalia ja kova laukaus ylämummoon. Taululle tärkeät lukemat 0-2 ja kaverin niska oli taitettu. Sitä tuki pelin 53´ syntynyt 0-3 maali, kun Sina Tuomisen hieno rooli pelaaminen tuotti mahtavan maalin. Maalit ja maalitilanteet eivät suinkaan jääneet tähän, vaan hyökkäyspeliä kyettiin rytmittämään niin, että tilanteita saatiin luotua pelaamisen kautta. Viimeinen 0-4 maali syntyi pelin 75´, kun Selma Laaksosen poikittaiskuljetuksen ja vasemman jalan laukauksen seurauksena pallo meni kahden tolpan kautta maaliin!

Vaikka edellä on mainittu maaleja ja maalintekijöitä. Ei pidä kuitenkaan unohtaa alakerran pelaajia ja erityisesti, toppareita Saara Laaksosta ja Rosa Ketolaa sekä maalivahtia Riina Ketolaa, jotka varmoilla otteilla toimivat kuin pankkivirkailijat huolehtien siitä, että oman pään maalisarake näyttää edelleen nollaa! Toki koko joukkue hyökkää ja koko joukkue puolustaa!