B-tytöt voittivat kiihkeässä kakkosen koti avauksessa FC Rauma/Karhu-Futis YJ:n!

1.8.2013

BT "kakkosen sarja lähti vauhdikkaasti ja kiihkeästi heti liikkeelle "paikallispelillä" FC Rauma/Karhu-Futis YJ:tä vastaan. Vastustaja oli "teroittanut" kaikki kyntensä kyniäkseen kotijoukkueen päänahan. Olihan kaikki edelliset kauden koitokset päättyneet Iirojen voittoon. Ei auttanut kynsien teroitus, Iirot voitti pelin 1-0 (0-0)!

Pelin alkuun vastustajan tuli ahnaasti luottamusta uhkuen, olihan rosteriin haettu Naisten Ykkösen sarjassa pelaavia tyttöjäkin. Haaste oli heitetty tytöille ja alku olikin hankala. Ensimmäisen vartin jälkeen kotijoukkue heräsi peliin mukaan ja sai pelin hallintaan, Ensimmäisen jakson parhaimmat tilanteet BT sai muutamista kulmapotkuista, jotka eivät kuitenkaan tuoneet kaivattua maalia.

Toinen jakso oli ensimmäisen kaltainen. Ërikoistilanteet olivat ratkaisevassa asemassa. Pelin 65´ BT sai taas yhden kulmapotkun, jota juonimaan menivät Rosa Ketola ja Selma Laaksonen. Rosan kulmapotku tavoitti maalin edestä Saara Aerilan, joka pamautti puoli volleysta pallon verkon perukoille loppulukemiksi 1-0. Vastustajalla oli myös paikkansa, pari kaukolaukausta, jotka maalivahtimme Riina Ketola poimi kuin omenat puusta sekä puolittainen läpiajo, jota seurasi kuitenkin heikko viimeistely.

Pelin luonne oli kuitenkin kokonaisuudessaan odotetunlainen. Hikipisaroita, iskuja, kolhuja ja peräänantamattomuutta vaativa, joita koko joukkue antoi ja otti. Jos kuitenkin yksi pelaaja pitäsi nostaa korokkeelle em. asioista olisi se CT ikäinen keskikenttäpelaaja Maija Nieminen! Sarjan avausvoitosta on taas kuitenkin mukava lähteä rakentamaan seuraaviin peleihin eheämpää kokonaisuutta. Matka jatkuu ...