B-tytöt kotitappioon PJK:ta vastaan!

15.6.2013

B-tytöt kärsivät kotitappion Pirkkalasta tullutta PJK:ta vastaan lukemin 1-2 (0-1)!

Tiedossa oli, että haastava iltapäivä on edessä, jos mieli saada pisteitä. Etukäteissuunnitelmat pitivät paikkaansa. Peli oli tasaista pelaamista, joskin molemmilla joukkueilla oli hetkensä avata maalitilinsä pelissä. Niin vain kävi, että PJK pääsi pelin 34´ kotijoukkueen haparoinnin jälkeen tekemään lukemiksi 0-1. Puoliajalle mentiin myös näistä lukemista.

Puoliajalla koetettiin keittää uutta "käärmekeittoa", pelin mukaan pääsemiseksi. Pelin 45´ PJK sai kulmapotkun, josta kotijoukkueen merkkausvirheen seurauksena PJK laittoi hienosti päällä pallon kotijoukkueen verkkoon lukemiksi jo 0-2. Kotijoukkue ei kuitenkaan lannistunut, vaan vaihdoilla ja pelipaikkamuutoksilla joukkue pääsi muutamaan ahdistettuun läpiajoon, josta maalit jäivät kuitenkin tekemättä. PJK voikin kiittää topparipariaan laadukkaasta ja hyvästä 1vs1 pelaamista. Kovuutta ei puuttunut eikä sitä meidänkään tytöt hätkähtäneet. Kun tilanteita saadaan luotua, paine myös vastustajan kenttäpuolella kasvaa. Pelin 75´ kotijoukkue sai vapaapotkun rangaistusrajan tuntumasta, jota meni ampumaan Rosa Ketola. Rosan kova laukaus upposi vastamattomasti verkkoon lukemiksi 1-2. Aikaa oli vielä maalintekoon, joten kaikki oli laitettava peliin. Tilanne tai kaksi vielä saatiin, mutta vastustaja oli vain maalin verran parempi tällä kertaa. Onnittelut PJK:lle!

Seuraava peli onkin vieraspeli, mutta sekin pelataan kyllä Äijänsuon stadionilla, jossa kotijoukueena toimii FC Rauma/Karhu-futis YJ. Peli pelataan Tiistaina 25.6 klo.19:00. Odotettavissa on siis "melkein" paikalliskamppailu, jossa ainakin osa pelaajista tuntee toisensa jopa hyvinkin.