B-tytöt kärsivät tappion Turussa paikallista ÅIFK:ta vastaan

31.5.2013

B-tytöt kärsivät 2-1 (1-1) tappion hyvässä B-tyttöjen "kakkosen" pelissä Turussa.

Kun pallon hallinnan kautta pyritään oppimaan pelaamaan, virhemahdollisuus tietenkin kasvaa. Pelissä sattui kaksi pallollisen pelaajan virhettä, jotka kostautuivat vastustajan maaleina. Pallon hallinnan kautta pelaamaan oppiminen on pitkä prosessi, jossa "pitkän matkan varrella" tulee hienoja onnistumisia ja sitten virheitä, jotka maksavat joskus pisteitäkin. Näin tässäkin pelissä tapahtui. Toki pitää sanoa, että kentän toisessa päässä (siis vastustajan) nähtiin useita läpiajotilanteita, joissa taito tai vastustajan hienoinen häirintä esti meidän lisä maalinteon - harmi.

Peli-ilme joukkueella oli hyvä, etten sanoisi jopa erittäin hyvä. Kun peliä oli pelattu 7´ Veera Saastamoinen antoi loistavan läpisyötön keskialueelta Laura Varjolle, joka ei erehtynyt läpiajossaan. Pelin hallinta jatkui tytöillä ja sen kulmakivenä olivat jokaisen pelaajan omien tehtävien hoitaminen niin puolustuspelissä kuin hyökkäyspelissä - se oli aktiivista tekemistä. Ensimmäinen tyttöjen virhe sattui pelin 34´kun menetimme pallollisen pelimme aikana helpohkosti pallon, josta vastustajan kuljetuksen jälkeen kaukolaukaus upposi verkkoon tasalukemiksi 1-1. Vielä ensimmäisen jakson aivan viime sekunneilla saimme loistavan taustanousun seurauksena läpiajon, ja vaikka opitun kaltaisesti pallo koetettiin "syöttää ohi" maalivahdin, niin eikös vaan vastustajan maalivahdin varpaista pallo mene ohi maalin.

Toinen jakso alkoi murheellisesti, kun alakerrassa sattuu pallolisen pelimme aikana pallon menetys, josta vastustaja rokottaa auttamattomasti pelin 41´ lukemiksi 2-1. Peli jatkuukin selkeässä vastustajan hallinnassa ja kun peliä on pelattu n. 55´ valmennus tekee ryhmitys muutoksia ja peli alkaakin kääntyä vastustajan kenttäpuoliskolle ja painostus kasvaa kokoajan. Vastustajan ahdistamat läpiajomme seuraavat toisiaan aivan pelin loppuun asti, mutta kun maalia ei saada aikaan niin pisteet jäävät tällä kertaa Turkuun ja annammekin rehdisti onnittelut vastustajalle voitosta.

Me jatkamme pelaamisen oppimista ja seuraava koitos onkin kotipeli Ti 4.6 klo. 19:00 stadionilla, jolloin vastustajana on PaiHa. Tervetuloa katsomaan tyttöjen pelaamista!