B-tytöt kotivoittoon!

4.6.2013

B-tytöt voittivat Paiha:n Äijänsuon stadionilla pelatussa "kakkosen" pelissä lukemin 3-1 (2-0)!

B-tytöt aloittivat pelin räväkästi. Peli ei ollut kunnolla käynnistynytkään, kun verkko jo heilahti vastustajan maalissa pelin ensimmäisellä minuutilla. Kevään peleissä pääosin maalivahtina pelannut Rosa Ketola ja Selma Laaksonen juonivat Sanni Lepistölle maalipaikan, josta Sanni röyhkeästi pisti palloon "pussiin" tilanteeksi 1-0. Peli jatkui kotijoukkueen hallinnassa. Kauan ei  kuitenkaan tarvinnut odottaa Rosan toista loistavaa syöttöä syvyyteen, josta hyvällä ajoituksella syvyysjuoksun tehnyt Laura Varjo pääsi läpiajoon ja laittoi lukemiksi 2-0 pelin 11´. Ensimmäisen jakson aikana kotijoukkue sai vielä rangaistuspotkun hienon keskialueen pelaamisen ja leveyden hyödyntämisen seurauksena. Tällä kertaa vain kävi niin, että Paiha:n maalivahdin hieno heittäytyminen esti lisämaalin teon.

Toiseen jaksoon Paiha oli teroittanut "kyntensä" teräviksi ja oli päättänyt, että "nahkaa" ei myydä helpolla. Paiha saikin hyvällä liikkeellä keskialueen hallintaansa ja kotijoukkueella oli vaikeuksia pallollisen pelin kanssa. Selkeitä maalintekotilanteita vastustajalla ei ollut, mutta aktiivinen pelaaminen toi kuitenkin sen verran pallonkäsittelyyn haastetta, että tarkkana tuli kokoajan olla. Pieni herpaantuminen kuitenkin tapahtui, kun pallo "liimaantui" tekonurmen ja jalan väliin, josta vastustaja aktiivisena sai pallon ja kavensi tilanteen helposti 2-1. Peli jatkui haastavissa merkeissä ja valmennuksen tulikin hienosäätää joukkuetta ja antaa vahvistusta keskialueelle. Tämä auttoi sen verran, että Veera Saastamoinen antoi hyvän läpisyötön Saana Sinisalolle, josta Saana ei erehtynyt ja lukemat olivat 3-1. Vastustaja jatkoi aktiivista peliä, mutta pelin kaikki maalit olivat jo kuitenkin tulleet, joten kotijoukkue keräsi kaikki kolme pistettä "plakkariin".

Seuraava B-tyttöjen peli on Sunnuntaina 9.6 Äijänsuon stadionilla klo. 19:00, jolloin vastustajaksi saapuu TPV.