Tunteikas, tapahtumarikas ja hyvä BT:n "kakkosen" peli päättyi kotijoukkueen tappioon!

11.5.2013

Hyvä BT:n "kakkosen" peli oli tapahtumarikas kamppailu pelin viimeiseen sekunttiin asti. Peli päättyi vierasjoukkue KaaPon 1-2 (1-1) voittoon.

Joukkueesta huokui jo pukukopissa, että tänään jokainen pelaaja laittaa itsestään kaiken peliin. Sen näköinen joukkue oli myös pelin jälkeen. Iskuja, kolhuja ja suuria tunteita oli koettu pelissä. Vaikka tappio tuli tärkeässä pelissä, ei valmentaja voi kuin kunnioittaa pelaajia siitä millä tapaa "nahka" myytiin.

Niin kuin aina, maalintekopaikat tulee vastustajan virheistä. Näin tapahtui myös tässä pelissä. Tänään tapahtui vain niin, että vastustaja oli kotijoukkuetta tarkempi viimeistelyssä. Toki pitää kertoa, että vastustaja käytti vähät tilanteensa optimaalisesti hyödyksi.

Ensimmäinen jakso oli puhtaasti kotijoukkueen hallintaa, vaikka vastustaja sai virheen myötä helpon johto-osuman pelin 12min. Tytöt eivät lannistuneet missään vaiheessa, vaan jatkoivat loistavasti suoraviivaista pelaamista, joka toikin useita maalintekotilanteita. Kun peliä oli pelattu 31min. Emmi Lehtonen syötti Sanni Lepistön lyhyeen läpiajoon, josta Sanni "roikotti" ohi vastustajan maalivahdin lukemiin 1-1. Puoliajalle mentiin näistä lukemista.

Puoliajalla jo näkyi joukkueen kolhut ja iskut, kovilla oltiin! Oli loistavaa huomata tyttöjen tunteet ja halu kohdata vielä tuleva toinen puoliaika. Kuitenkin puoliajan jälkeen pelin 44min. vastustaja sai vartiointi viheen seurauksena laittaa vapaasti pelin lukemiksi 1-2. Vastustaja alkoi hallita keskialuetta selkeästi. Syynä oli varmasti kotijoukkueen kolhut, jonka seurauksena valmennus joutui tekemään vaihtoja, jotta keskialueen hallinta saataisiin takaisin. Vaikka vastustaja sai keskialueen hallintaan, maalintekotilanteita saatiin aikaseksi siitä huolimatta. Viimeinen "rutistus" nähtiin kun valmennus teki vielä vaihtoja, kun n.15min oli peliaikaa. Kaksi täsmä vaihtoa, Vilma Soine maalivahdiksi ja Rosa Ketola hyvänä pallollisena pelaajana maalista kentälle sekä vastikää joukkueeseen tullut Sina Tuominen hyökkäykseen "targetiksi". Tarkoituksena oli, että Vilmalta tulee pari hyvää koppia ja Sinan vahvuudet käyttöön. Voi että, kun oli lähellä onnistuminen vielä USEAMPAAN kertaan, mutta kun ei, niin EI! On mahtavaa huomata, kun pelaajat omaavat erilaisia vahvuuksia, niin kuin esim. Sina, pelaaja joka voi pienelläkin peliminuutti määrällä antaa kanssa pelaajille mahdollisuuksia ratkaista pelin omilla vahvuuksillaan. Olen ylpeä jokaisesta pelaajastani ja joukkueestani, tunteet olivat pinnassa jokaisella pelin jälkeen! Eteenpäin on taas menty isoin askelin!