Matka jatkuu jälleen kotikentällä

25.4.2013

Pallo-Iirojen taival Kakkosen läntisessä lohkossa jatkuu ensi sunnuntaina Äijänsuon stadionilla. Tällä kertaa kylään tulee Hämeenlinnan Härmä

Raumalaista futisyleisöä hemmotellaan oikein kunnolla, kun ensi sunnuntaina Pallo-Iirot marssii jälleen kotiyleisön eteen. Iirojen kahdeksasta ensimmäisestä ottelusta viisi päästään pelaamaan kotikentällä.

Äijänsuolle saapuva Härmä lähtee kauteen haastavasta tilanteesta. Joukkue on kärsinyt loukkaantumisista ja kauteen valmistautuminen ei ole mennyt aivan suunnitelmien mukaan. Sen tilanteesta kertoo se, että valmentaja Janne ”Mile” Hyökyvaara on ollut tuttu näky joukkueen avauksessa harjoituskaudella. Pientä helpotusta Härmä sai sainattuaan aivan kauden alla Ilkka Marinin sekä Kim Lingmanin rosteriinsa.

Voitokas avaus tuo itseluottamusta

Pallo-Iirot pääsee otteluun allaan tyylipuhdas 3-0 –voitto sarja-avauksesta. Närpes Kraft kaatui ajankohtaan nähden hyvän esityksen jälkeen. Mainiosta koko joukkueen puolustuspelistä kertoo se fakta, että närpiöläiset pääsivät maalipaikoille ainoastaan pariin otteeseen.

Kraft-ottelu toi varmasti lisää itseluottamusta pienellä epävarmuudella sarjaan lähteneeseen joukkueeseen. Viime ottelussa vasempana pakkina suorastaan lentänyt Verneri Salminen muistuttaa kuitenkin realiteetista.

- Ensimmäisestä ottelusta jäi hyvä maku, mutta täytyy muistaa että kaikkien on tehtävä se työ uudestaan. Siitä matsista voidaan ottaa mukaan noussut itseluottamus, mutta nöyryyttä ei saa unohtaa, Salminen paaluttaa ja napittaa samalla kuvainnollisesti klubitakkinsa ylimmänkin napin kiinni.

Erityisesti Härmän hyökkääjä Anssi Laineen kanssa Salminen adjutantteineen saa olla tarkkana. Laine on todistanut olevansa pätevä maalisieppo Kakkoseen ja aiheuttaa varmasti paljon töitä kotijoukkueelle.

”Iippa” saattaa tehdä paluun

Viime ottelusta reisivamman takia sivussa ollut Iiro Aalto on nähty joukkueen mukana harjoittelemassa. Vihreää valoa mies ei kuitenkaan lääkintäosastolta ole vielä saanut. Seuraavassa suora lainaus ”Iipan” omista tuntemuksistaan:

- Emmää tiä, kyl se kai vähä paremp on jo…

Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä, mutta varmuuden asiaan saat tulemalla paikan päälle Äijänsuolle seuraamaan ottelua!

Pallo-Iirot - Hämeenlinnan Härmä, sunnuntaina 28.4. Äijänsuon stadionilla klo 18.30