B-tytöt aloittivat sarjansa voitokkaasti Turussa!

13.4.2013

B-tytöt aloittivat "kakkosen" hienolla 1 -2 (0-2) vierasvoitolla Turussa paikallista Pyrkivää vastaan! Avauspeliin valmistauminen oli joukkueelle haasteellinen, joukkueessa riehuneen influenssan vuoksi. Onneksi joukkueen viiden kuukauden pitkäjänteinen valmistautuminen antoi uskoa omaan tekemiseen voitokkaasti!

Peli sai jo voitokkaan maun pelin toisella minuutilla, kun Laura Varjo syötti nopealla läpisyötöllä Sanni Lepistön karkumatkalle, josta Sanni hienosti "syötti" ohi maalivahdin numeroiksi 0-1.

Tyttöjen pallollinen rohkeus pelaamiseen näkyi monella kentän osa-alueella. Varsinkin alakerran debytantti mv Rosa Ketola, Saara Laaksonen, Selma Laaksonen ja Saana Sinisalo rakensivat peliä mallikkaasti ja rauhallisesti antaen muulle joukkueelle eväitä pallolliseen pelaamiseen. Tilanteet seurasivat toisiaan ja kauan ei tarvinnut odottaa maalia n:ro 2, kun Helmi Sipilä löysi syötöllään Sannin, joka iski toisen maalinsa hienosti nostamalla sen maalivahdin yli pelin 20 minuutilla. Ensimmäinen jakso jatkui tyttöjen tiiviissä hallinnassa ja josta lähdettiinkin viettämään puoliaikaa 0-2 tilanteessa.

Toiseen puoliaikaan TuPy lisäsi osaamisensa tasoa ja pelin aaltoilu oli moninaisempaa. Pelikellon näyttäessä 63 minuuttia sattui tytöille kommunikaatio virhe, jonka seurauksena TuPy sai kavennettua pelin helposti 1-2. Tytöt jatkoivat peliä kuitenkin keskittyneesti omia tehtäviään hoidellen, jonka vuoksi vastustajalle ei maalitilanteita syntynyt.

Ennen peliä keskustelimme joukkueen kesken, että pelin jälkeen tulee olla uupunut ja 1 vs 1 kovuuden aiheuttamaa kipua pitää kestää, koska sillä viime kädessä saadaan myönteinen tunne pelistä. Nyt se tunne oli avausvoiton tunne! Hyvä tytöt!