Iirot esitti parastaan Härmää vastaan

17.9.2012

Pallo-Iirot pysyi kakkossijakilvassa 4-1-voitolla Härmästä. Juho Patola nakutti Äijänsuolla hattutempun.

Kotijoukkue paketoi ottelun jo ensimmäisellä jaksolla latomalla kolme maalia. Maalivireensä löytänyt Juho Patola osui puoliaikaan mennessä kahdesti ja Jonas Nyholm kerran.

Toisella jaksolla Härmän Mikko-Petteri Latosaari pääsi töhrimään Iirojen Mikko Laaksosen nollapelin. Maalissa kohtasivat toisensa hyvin ajoitettu keskitys ja juoksu. Laaksonen tuurasi jälleen huilivuorossa ollutta Jani Tuomalaa erinomaisesti.

Juho Patola viimeisteli hattutemppunsa 57. minuutilla. Siinä vaiheessa näytös oli käytännössä ohi.

- Hyvä peli meiltä. Muutama näyttävä syöttökuviokin mahtui mukaan. Rutiinivoitto tämä kuitenkin oli, näyte joukkueiden tasoerosta, iirovalmentaja Pasi Lehtonen muotoili.

Ilveksen kohtaaminen innostaa

Seuraavaksi muikeaan voittoputkeen yltyneellä Iiroilla on edessään kova testi Ilveksen vieraana Tammelassa. Lehtonen odottaa sitä innolla.

Ilves vahvistui siirtorajan kynnyksellä vielä Jusu Karvosella ja Jussi Kujalalla, joka saapui Suomen Kakkoseen suoraan hollantilaisesta De Graafschapista. Muitakin ottajia pelikuntoon loukkaantumisen jäljiltä toipuvalla Kujalalla olisi ollut, mutta mies päätti auttaa loppukauden rakasta seuraa.

- Ilveksen nimilista on niin kova, että kyllä jokaisella meidän pelaajalla pitäisi hupun alla kiima nousta. Innolla lähdemme Tammelaan haastamaan ja mittaamaan tasoamme. Emmekä me mene sinne vain suojelemaan omaa maalia, Lehtonen lupasi.