Sporting kaatui maalirikkaasti, Jämsänkoskelle säärisuojat mukaan

6.8.2012

Pallo-Iirojen maalihanat aukesivat 2-4 (1-2) -vierasvoitossa Sporting Kristiinasta. Jo keskiviikkona on edessä uusi reissu lohkon häntäpään joukkueen kotikattilaan.

Vaikka moni odotti Iirojen vieraskamppailusta Kristiinankaupunkiin tunkkaista pakkopullaa, mahtui voitokkaan tuloksen taakse yksi häikäisevän raikas world class -suoritus. Iirojen 1-2-maali sokerisesti ennen puoliaikaa oli taidonnäyte, jollaisesta Leonardo da Vincikin olisi ylpeä.

Osuman isä oli jalkavaivansa selättänyt J-P Savolainen. Hän jysäytti rangaistusalueen takaa purkupallon voimalla tolpan kautta reppuun niin, että yleisössä meni lähdevedet pisin rinnuksia.

- Käytännössä voisin lopettaa onnellisena tähän, mutta sätkitään nyt vielä, Savolaisen kuultiin veistelevän osumansa jälkieuforiassa.

Nyholm ei armopaloja tarvitse

Keskikentällä tällä kaudella jyrännyt tsempparikippari Kimmo Hörkkö vastasi Iirojen kahdesta viimeisestä osumasta. Avausmaali merkittiin maalitahtiaan kiristävän Juho Patolan tiliin, vaikka eri tulospalvelukanavat olivat jo toista kertaa tällä kaudella ryöstämässä iirokärjen osumaa. Maali jäi virheellisesti joihinkin tilastoihin Jonas Nyholmin nimiin.

- Kyllä mä niitä nyyttejä tällä kaudella itse vielä sen verran naputtelen, ettei tarvitse Patolta viedä melliä kädestä, itsevarma Nyholm röyhisteli.

Säärisuojat mukaan Jämsänkoskelle

Seuraavaksi Iirojen pitäisi pystyä toistamaan Kristiinankaupungissa nähty temppu Jämsänkoskella ja hieman huolellisemmalla otteella. Sporting sai molemmat maalinsa harhasyöttöjä seuranneista vastaiskuista.

- JIlves taistelee sarjapaikastaan, joten paha sinne on mennä. Liikettä pitää löytyä, muuten voi sattua. Tai todennäköisesti sattuu joka tapauksessa, päävalmentaja Pasi Lehtonen totesi.

Joukkueiden kauden edellisessä kohtaamisessa Äijänsuolla JIlves pelasi harvinaisen härskiä taklauspeliä, joka kuumensi tunteita kentällä ja katsomossa. Tiikeri ei liene päässyt raidoistaan.

- Joukkue on viivan alapuolella, pisteitä tarvitaan epätoivoisesti. Parasta kaikkien muistaa pakata säärisuojat mukaan, Lehtonen veisteli.