Kakkonen neljään lohkoon - Iiroille uusia tuttavuuksia

21.11.2011

Kakkonen pelataan kaudella 2012 neljässä kymmenen joukkueen lohkossa. Pallo-Iirojen lohkossa pelaa viisi uutta joukkuetta päättyneeseen kauteen verrattuna.

Palloliiton liittohallitus on päättänyt jalkapallon miesten Kakkosen lohkojaoista kaudelle 2012. Kakkosessa pelataan kolminkertainen sarja neljässä kymmenen joukkueen lohkossa. Pallo-Iirot sijoitettiin läntiseen lohkoon.

Iirot sai lohkoonsa viisi uutta tuttavuutta päättyneeseen kauteen verrattuna. Nämä joukkueet ovat Ykkösestä tippunut porilainen FC PoPa, Vasa IFK, Sporting Kristina (Kristiinankaupunki), FC Kiisto (Vaasa) ja Vihtavuoren Pamaus. Muut lohkon joukkueet ovat FC Jazz (Pori), Tampereen Palloveikot, Närpes Kraft ja Tampereen Ilves.

- Siellä on pari huikeaa Satakunnan derbyä ja nousua kiivaasti hakeva Ilves. Nuo ovat ainakin kuumaa kamaa. Innolla odotan myös näiden uusien joukkueiden kohtaamista. Ainakin Kristiinankaupunki kuulostaa eksoottiselta, Pallo-Iirojen puolustuksen oikeaa laitaa dominoiva Antti Horjanheimo maiskutteli lohkojakoa.

Tällä kaudella kaksi nousee Ykköseen

Lohkojen voittajat pelaavat pareittain kaksiosaiset nousukarsintafinaalit, joiden yhteistuloksilla voittajat nousevat Ykköseen kaudelle 2013. Kaksi joukkuetta nousee siis Ykköseen, kun kaudella 2011 mahdollisuus aukesi vain yhdelle joukkueelle. Karsinnan joukkueparit sekä pelien järjestys arvotaan. Karsintaottelut pelataan UEFA:n vierasmaalisäännön mukaisesti.

Jokaisen Kakkosen lohkon sijalle yhdeksän tai huonommin sijoittuneet joukkueet putoavat suoraan Kolmoseen kaudeksi 2013.
Lisäksi Kolmoseen putoaa kaikkien Kakkosen lohkojen huonoiten pelannut sijalle kahdeksan sijoittunut joukkue. Kaikkiaan yhdeksän joukkuetta putoaa kauden 2012 päätteeksi.

Muut lohkot:

Eteläinen lohko:
Bollklubben -46, Raasepori, (BK-46)
Ekenäs Idrottsförening, (EIF)
Etelä-Espoon Pallo, (EsPa)
FC Espoo, (FC Espoo)
GrIFK Fotboll, Kauniainen, (GrIFK)
Helsingin Jalkapalloklubi, Helsinki, (Klubi 04)
IF Kamraterna Åbo, (ÅIFK)
Lohjan Pallo, (LoPa)
Pallohonka Juniorit, Espoo, (Pallohonka)
Salon Palloilijat, (SalPa)