Joel Grasso valittiin elokuun nappulaliigaohjaajaksi

31.8.2011

Pallo-Iirojen Fortum Tutor Matti Lehtonen on jälleen tarkkailunsa jälkeen palkinnut yhden ansioituneen nappulaliigan ohjaajan. Elokuun valinta osui Iirojen B-junioreissa itsekin pelaavaan Joel Grassoon.

Lehtosen perustelut valinnalle kuuluvat:

- Joel omaa hyvät perusominaisuudet valmentajaksi. Hän on myönteinen kannustaja treeneissä ja peleissä. Joel on innostunut valmentamisesta ja hän on suunnitelmallinen toimija, Lehtonen suitsuttaa.

Seuraavassa jo perinteeksi muodostuneeseen tyyliin pääsemme tutustumaan Joeliin hieman paremmin.

Miksi lähdit ohjaajaksi Pallo-Iirojen nappulaliigaan?

- Olin ohjaajana jo viime vuonna. Innostuin hommasta ja talvella meninkin Rantasen Eeron apuvalmentajaksi Pallo-Iirot F03 joukkueeseen. Talven ja kevään olin F03:n mukana ja päätin hakea taas myöskin kesätyöpaikkaa. Täten ajattelin saavani parasta mahdollista harjoitusta myös itselleni valmentamiseen. Toki tykkään olla tekemisissä pienten futaajanalkujen kanssa.

Mikä on ollut parasta ohjaajan työssä?

- Nähdä pelaajien kehitys selvästi. Siitä saa itselleenkin lisää motivaatiota kun näkee, että on osannut opastaa pelaajia oikein.

Miten motivoit itseäsi huonoinakin päivinä tarjoamaan nappulaliigalaisille parasta mahdollista valmennusta ja ohjausta?

- Ajattelen ennen ohjaustapahtumaa, että mahdollisesti juuri sinä päivänä pojat näyttävät minulle, mitä ovat oppineet. Poikien innokkuus on paras motivaation tekijä.

Voisiko ohjaajan työstä olla hyötyä suunnittelemassasi ammatissa? Entä onko työ nappulaliigassa sytyttänyt sinussa valmennuskipinän?

- En vielä tiedä, voinko saada siitä apua tulevassa ammatissa, mutta pidän sitä todennäköisenä. Työ on sytyttänyt kipinän - pidän hommasta ja uskon, että pojatkin pitävät minusta.

Kenet aiot ottaa seuraksi palkintopizzalle vai ahmaisetko sen omassa rauhassasi?

- En osaa vielä sanoa, sen näkee sitten kun on sen aika. Kuka ties vaikka joku valmentajakolleegoista lähtisi mukaan.