Ennakko: Pallo-Iirot - TPV 12.6

8.6.2011

Iirot jatkaa esiintymisiä Äijänsuolla kohtaamalla Ykkösestä viime kauden päätteeksi tipahtaneen TPV:n. Kotijoukkueen riveistä puuttuu pari tärkeää pelaajaa.

Kärjen vauhdista pudonnut TPV tulee Raumalle nälkäisenä. Ykkösdivisioonaan takaisin hamuava seura on vajonnut putomisviivan tuntumaan kahdeksalla saalistamallaan pisteellä.

Maalinteossa (10 maalia) tamperelaiset eivät ole juurikaan Iiroja (12) perässä, mutta TPV:n puolustus on vuotanut jo 17 osuman verran. Viimeksi TPV taipui puolustuksen petettyä Närpes Kraftille kotonaan 1-3. Joukkue on tosin saanut ja saamassa vahvistusta peräpäähänsä, kun Yhdysvalloista palannut toppari Aleksi Tossavainen liittyi joukkueeseen. Myös Veikkausliigaseuroissa Hakassa ja Tampere Unitedissa esiintynyt oma kasvatti Jari Nikkilä on harjoitellut TPV:n kanssa.

Pallo-Iirot on kerännyt 7 pistettä vieraitaan enemmän ja taistelee kynsin ja hampain lohkon kärkipaikasta seitsemän muun joukkueen kanssa. Tähän otteluun tosin Pasi Lehtosen jo ennestään harvat hiukset saavat seuraakseen muutaman harmaan, sillä BK:ta vastaan nilkkansa loukannut Saku Peltonen ja nivusvaivainen Kimmo Hörkkö eivät mitä todennäköisimmin ole käytettävissä. Laitapakki Antti Horjanheimon pelaaminen on epävarmaa, koska mies on kiireinen puolustaessaan pehmeästi isänmaataan.

Piiskuri Lehtonen peräänkuuluttaa asennetta

Lehtosen iloksi joukkueen puolustuspeli on alkanut näyttää kauden edetessä paremmalta ja paremmalta, joten vaikeissa matseissa on tukipylväs, johon nojata.

- Raumalle tulee varmasti pistenälkäinen TPV. Vaikka olemme muutaman pykälän sarjataulukossa edessä, emme saa sillä yhtään pistettä. Kaikki lähtee asenteesta, joka on ollut tähän asti pääsääntöisesti hyvää. Sen päälle voimme rakentaa taktiikoita.

- Lisäksi keskialueemme pitää onnistua. Heidän pelaamisensa oikeastaan määrää pelimme tason. Jos keskikenttämme ottavat pallon hyvin haltuun ja pelaavat sen omille ja mielellään vielä ylöspäin, niin oma pelimme rullaa kyllä mallikkaasti, Lehtonen näkee.

Lehtonen on kuin levy. Tässä CD:ssä soi tosin vain muutama kappale.