Edustus Tampereelle, reservi Nokialle

10.5.2011

Pallo-Iirot suuntaa sunnuntaina Ilveksen vieraaksi. Reservi puolestaan matkustaa Tampereen kupeeseen Nokialle jo perjantaina.

Vakuuttavasti sarjan avannut ja B-lohkon suurimpiin voittajasuosikkeihin kuuluva Ilves on Pallo-Iirojen seuraava vastustaja. Ilves kävi hakemassa TuTosta rutiinivoiton ja teurasti ensimmäisessä kotiottelussaan Närpes Kraftin peräti 7-2.

Sarjan vaarallisimpiin kärkiin kuuluvat Matti Jokinen (4) ja Miki Sipiläinen(2) tehtailivat tuossa matsissa peräti kuusi osumaa ja Jussi Kotilahtikin yhden. Turussa Sipiläinen iski 0-2-vierasvoitossa Ilveksen molemmat osumat.

Iirot saa tamperelaisten vaarallista hyökkäystä pysäyttämään peräpäähänsä vahvistusta Vasile Marchiksen vapautuessa pelikiellostaan. Mahdotonta voittaminen Tampereella ei ole, siitä osoituksena viime kauden puhdas 0-3-voitto Tammelasta ja kevään 2-3-voitto Suomen Cupissa. Voitto lieneekin Pasi Lehtosen ajokoirien hampaiden tavoitteena, ettei Ilves pääse repimään sarjataulukossa aikaista kaulaa.

- Ilmassa on paljon kysymysmerkkejä taktiikan ja pelaajaliikenteenkin osalta, mutta ei Kakkosessa ole yhtään paikkakuntaa, josta emme voittoa pystyisi hakemaan. Sunnuntaina on ilmassa hienon jalkapallopelin ainekset, Lehtonen tunnelmoi alkuviikosta.

Reservi kaatamaan voittamatonta

Nokian Palloseura on toistaiseksi kerännyt tililleen Kolmosessa pelkkiä voittoja. Reservijoukkueella onkin edessään hankala vierailu kännykkämerkkikaupunkiin. Niin pelaajiston kuin taustajoukkojenkin tilanne selviää viikon aikana.

Lehtosen ja Sami Vahannon täytyy koota Nokialle lähtevä nippu mahdollisesti yhteistyössä A- ja B-juniorienkin kanssa.

- Eihän se tietysti valmentajalle ihannetilanne ole, kun rosteri on laiha. Pisteistä pystymme silti aseenteen ollessa kohdillaan taistelemaan, Vahanto pohdiskeli.

Ja eiköhän reservin taustajoukot tietäen Nokialle ole lähdössä ihan tarpeeksi kokoa, miksei näköäkin.