Pallo-Iirot murskasi MuSan sarja-avauksessa

30.4.2011

Porissa taululle mätetyt 1-4-numerot jättivät valmentaja Pasi Lehtosen kaipailemaan vieläkin tehokkaampaa viimeistelyä.

MuSa ei päässyt isännöimään ottelua kotoiselle Wembleyleen ja UK tekonurmella pelattu ottelu eteninikin vieraiden suvereenissa komennossa. Pallo-Iirot sai näin rutiinisuorituksella itselleen varsin maistuvan avauksen Kakkoseen ja viime kaudella laihaksi jäänyt maalisarake lihosi heti neljällä osumalla.

- Olen puhunut rutiinista, jolla täytyy kauden aikana rutistaa pisteitä. Tämä oli sitä rutiinia, jatkossa meidän täytyy parantaa kauttaaltaan, jos haluamme säilyä kärkipäässä, Pallo-Iirojen valmentaja Pasi Lehtonen tokaisi runtaten suojattejan nurmen pinnalle.

Vaikka Iirojen hallinta olikin vahvaa, niin maalitili karttui lähinnä erikoistilanteista. Kärkipelaajat Juho Patola ja Kimmo Hörkkö napauttivat kaksi maalia mieheen ja pönkittivät näin itseluottamustaan tuleviin taistoihin. Kolme Iirojen maalia oli seurausta kolmapotkuista ja yhden Patola viimeisteli Iiro Aallon nopean vapaapotkun jälkeen. Lisääkin paikkoja Iiroilla kyllä oli, parhaana Juho Torkkelin yläkulmasta yli viuhahtanut rangaistuspotku, mutta Pasi Lehtonen joutuu edelleen teroittamaan harjoituksissa keskittymisen merkitystä maalinteossa.

- Hienoa painaa kaksi kuulaa säkkiin, mutta kyllä tässä täytyy silti itseltään vaatia parempaa, puhvelimainen Patola ruoski itseään.

MuSa sai kavennuksensa Topi Mattilan maaliin sujahtaneesta vedosta, jonka valtaosa katsomossa oli valmis tuomitsemaan epäonnistuneeksi keskitykseksi. Tuon osuman lisäksi Albert Kuqilla, tuhdilla Joao Gaettilla ja Kai Sillanpäällä vahvistunut MuSa ei juurikaan mahdollisuuksia rakentamalla saanut.

Pasi Lehtonen tiivisti joukkueensa otteita seuraavasti:

- Kolme pistettä ja neljä maalia tyydyttää, pelinopeus ja jollain tavalla viimeistely ei. Jaksoimme johtoasemassa pelata kuitenkin viisaita hyökkäyksiä. Nyt minulla on edessä muutama tarkkailureissu ja joukkueella tämän pelin nollaus, Lehtonen höpötteli tarkoittaen seuraavaa JäPS-kotiottelua.