FC Jazz vastassa viimeisessä kotitreenimatsissa

15.4.2011

Edustusjoukkueen valmistautuminen Kakkoseen kaartaa loppusuoralle. Kalenteriin on lisätty kova kenraaliharjoitus FC PoPaa vastaan torstaina 21.4.

Pallo-Iirojen laiva ajautui karille Pietarsaaressa, mutta on sittemmin palannut voittojen tielle. Pohjalla varmasti tulikiven katkuiseen Satakunnan derbyyn on kaksi selvää voittoa.

Valmennuskaksikko Pasi Lehtonen - Saku Peltonen on joutunut kuluvalla viikolla varmasti viettämään aikaa mietintämyssy syvästi silmillä. Luottotoppari Vasile Marchis seuraa ensimmäiset kaksi Kakkosen ottelua pelikiellon vuoksi katsomosta. Puolustuslinja huutaa siis uutta muotoaan ja käsillä ovat myös viimeiset kokeilumahdollisuudet unelma-avauksen löytämiseksi muutenkin.

Lehtonen nähtiin seuraamassa reservijoukkueen ottelua tiistaina. Olisiko sieltä odotettavissa nostoja avaukseen asti?

Vastaus jätti vähintäänkin rekallisen kysymysmerkkejä ilmaan:

- Kyllä olin seuraamassa reservin ottelua, päävalmentaja tyytyi tokaisemaan mystisesti. Avausta lienee pohdittavan vielä ottelupäivän aamunakin.

Reservin paidassa hyviä otteita esittäneen Ville Kukkasen nimi on varmasti vilahtanut Lehtosen ja Peltosen mietteissä. Jobinpostia tuli tosin reservin ottelun jälkeisenä päivänä, kun selvisi, että Kukkasen käteensä saama tälli osoittautuikin sormimurtumaksi. Vaihtoehto toppariksi voisi olla myöskin sähäkkä Nico Rinne, jos ja kun tämä on käytettävissä valtiollisilta pyssyleikeiltään.

Vilkaisu lasarettiin kertoo ainakin Sami Vahannon, Saku Peltosen ja Eetu Setäsen olevan sivussa Jazz-ottelusta. Vahanto ja Peltonen lähestyvät pelikuntoa, Setänen päässee joukkueharjoituksiin ensi viikolla.

Vastustajasta kannattaa tulla ihmettelemään ainakin Kakkosen vaarallisimpiin kärkiin kuuluvan Mamadou Konaten ja hänen testiin tulleen veljensä Sekoun edesottamuksia. Lisäksi Jazz vahvisti hiljaittain puolustustaan kiinnittämällä runsaasti liigaa, Ykköstä ja Kakkosta pelanneen topparin Jari Vuorisen.

Pallo-Iirot - FC Jazz  stadionilla lauantaina 16.4 klo 13.00.