JBK tyrmäsi Pallo-Iirot Suomen Cupissa

28.3.2011

Viidennestä kierroksesta ja Pietarsaaresta tuli Iirojen cup-junan päätepysäkki JBK:n nuijittua raumalaiset nurmeen 6-0.

Nuori Kakkosen C-lohkon JBK vyöryi minuutista yksi vahvasti pitkän bussimatkan kulkeneen vierasjoukkueen päälle. Kahdeksannella minuutilla tapahtui lopputuloksen kannalta melko merkittävät tilastomerkinnät Vasile Marchiksen pelastettua pallon maaliviivalta kädellään ja saatua punaisen kortin. Seuranneesta pilkusta JBK sai avausmaalinsa ja paukutti seuraavan kymmeneen minuuttin vielä ratkaisevat naulat Iirojen arkkuun 2-0 ja 3-0-maalien muodossa.

Ensimmäinen jakso meni JBK:lle lopulta murskaavasti 5-0. Toisella puoliajalla pietarsaarelaiset kaunistelivat lukemat 6-0. Raumalaisten valmentajalla Pasi Lehtosella ei sen syvempiä analyyseja lehdistölle ollut antaa. Puhtaat paperit pelaajistosta hän antoi maalivahti Jani Tuomalalle.

- Muut positiiviset asiat olivatkin sitten joukkueenjohtajan hyvin hoitamat ruokailut ja huoltajan täyttämät pullot, Lehtonen synkisteli.

Kuudennen kierroksella vastaan olisi tullut Ykkösen JIPPO, mutta sen kohtaa nyt JBK.