Jani Tuomala Pallo-Iirojen maalille

19.2.2011

Pallo-Iirot on solminut vuoden sopimuksen kokeneen Jani Tuomalan kanssa. 34-vuotias Porvoosta lähtöisin oleva Tuomala siirtyy Iiroihin Turun Palloseurasta.

Pallo-Iirot hankki maalinsuulle kokeneen liigapelaajan joka on Veikkausliigassa edustanut Turun Palloseuran lisäksi Myllykosken Palloa, FC Lahtea sekä Finnairin Palloilijoita. 129 Veikkausliigaottelun tuoman kotimaankenttien kokemuksen lisäksi hän on pelannut kaksi kautta ammattilaisena Ruotsissa, IF Sylviassa.

Päävalmentaja Pasi Lehtonen odottaa Tuomalan tuovan joukkueeseen kokemusta ja esimerkkiä nuorille nouseville maalivahdeille.

-On hienoa saada joukkeen maalille Janin kaltainen pelaaja jolla on takanaan ammattilaiskokemusta myös ulkomaan kentiltä. Tarkoituksemme on kasvattaa omista juonioreista tulevaisuuden maalivahdit edustusjoukkueeseen, sen lisäksi että Jani tulee olemaan erittäin kovanluokan vahvistus joukkueeseemme kentällä tulee hän myös valmentamaan nuoria maalivahtejamme. Hänen valmennuksen ja kokemuksen avulla odotamme kolmikosta Narkko, Laaksonen, Koski nousevan tulevien kausien ykkösmaalivahtimme.

Jani toimii pelaamisen ohella myös seuran maalivahtivalmentajana vastullaan maalivahdit D-junioreista ylöspäin.

Edustusjoukkeen vahvuuteen hän liittyy 1.3.alkaen.