Tampere vain pysäkki Iirojen cup-junalle

22.3.2011

Pallo-Iirot jatkaa Suomen Cupin viidennelle kierrokselle 3-2-voitolla Ilveksesta.

Vasile Marchis nousi kentän hahmoksi Pallo-Iirojen raivatessa tiensä cupin viidennelle kierrokselle ja Pietarsaareen JBK:n vieraaksi. Vasu toimitti totutun vuorenvarmasti Juho Hyysalon hankkiman pilkun verkkoon ja vei Iirot 0-1-johtoon ensimmäisellä puoliajalla. Ilves sai tasoituksensa henkisesti vaikeaan rakoon juuri ennen taukovihellystä Miki Sipiläisen irtauduttua raumalaisten puolustuslinjasta.

Pallo-Iiroilla oli toisella puoliajalla vaikeuksia saada käynnistettyä syöttöpeliään ja Ilves pääsi niskan päälle Gullit Zolameson lamaannuttavalla laukauksella rangaistusalueen kulmalta takayläkulmaan. Vanhan kotiyleisönsä edessä pelannut Vasu runnoi kuitenkin 80' minuutilla kulmasta tasoituksen ja otteen jatkopaikasta takaisin Pasi Lehtosen suojattien hyppysiin.

Tuohon mahdollisuuten tarrasi vahvimmin Juho Hyysalon mininyrkki. Terävyydellään vaikeuksia puolustukselle kuin puolustukselle aiheuttava sisiliskomainen kärkimies livahti Ilves-puolustukselta vetopaikkaan ja lapikas lauloikin ruoskamaisesti ja tamperalaisittain tappavasti taka-alakulmaan.

- Kokonaisuudessaan hyvä peli meiltä, kun huomioi että vastassa oli laadukas joukkue. Ajoittain pystyimme pitämään palloa, mutta myönnettävä on, että Ilves hallitsi enemmän, valmentaja Lehtonen näki.

- Erityisen hyvää on, että pystyimme viimeisen kympin aikana nousemaan rinnalle ja ohi, Lehtonen lisäsi, mutta ei ollut ehtinyt edes henkeä vetää muistuttaessaan asenteen säilymisen merkityksestä jatkossa.

- Seuraavaksi vastassa on joukkue, jolla ei ole hävittävää. Jos emme asennoidu hyvin, tämän cup-junan puksutus pysähtyy, kommentilinko lauloi Kakkosen C-lohkossa pelaavasta FF Jaron farmiseura JBK:sta.