Kakkosen kauden 2011 lohkojako ja sarjajärjestelmä varmistunut

22.11.2010

Pallo-Iirot pelaa tulevan kauden totutusti Kakkosen B-lohkossa, jossa joukkue saa vastaansa kuusi uutta tuttavuutta.

Kakkonen pelataan kolmessa 14 joukkueen lohkossa kaksinkertainen sarjana. Lohkovoittajat ja paras toiseksi sijoittunut joukkue pelaavat pareittain kaksiosaiset välieräottelut, joiden voittajat pelaavat vielä kaksiosaisen karsintafinaalin, jonka voittaja nousee Ykköseen kaudeksi 2012.

Lohkojen 12. ja huonommin sijoittuneet sekä kaksi heikointa 11. sijoittunutta joukkuetta putoavat suoraan Kolmoseen.

Kakkosen B-lohkosta putosi viime kauden päätteeksi Kolmoseen Turun Sinimustat, Kaarinan Pojat, Someron Voima ja Ekenäs IF. Lisäksi B-lohkon kärkiryhmään kuuluneet Espoon Pallohonka (Liiga-Hongan farmijoukkue) ja Grankulla IFK saivat siirron pääkaupunkiseudulle keskittyneeseen A-lohkoon.

Uusina joukkueina B-lohkoon tulee peräti viisi sarjanousijaa Kolmosesta: Tampere-Viipurin Ilves-Kissat, Järvenpään Palloseura, Närpes Kraft, Tikkurilan Palloseura ja Turun Toverit. Ykkösestä sarjaan putosi Tampereen Pallo-Veikot.

LOHKO B (14)

Virallinen nimi Paikkakunta Lyhenne / linkki nettisivuille